Sturehoflådan hos Winefinder

E-handelsföretaget Winefinder inleder samarbete med restaurang Sturehof

E-handelsföretaget Winefinder har inlett ett nytt spännande samarbete med restaurang Sturehof i Stockholm. Tillsammans lanserar de nu, Sturehoflådan, en återkommande vinlåda med utvalda viner. Samarbetet grundar sig i att matkassar har blivit alltmer populära under året och därmed har också förfrågningar kring passande vin till maten ökat.

"Sturehofs gäster är vana vid att vi ger den där lilla extra servicen och när vi började få allt fler förfrågningar om passande viner till våra middagskassar kände vi att vi behövde svara upp mot det. I det så växte tanken om en egen vinlåda fram och tillsammans med Winefinder har vi nu tagit fram en låda med kvalitetsviner som vi anser håller vår nivå," säger John Eriksson, chefssommelier på Sturehof.

Sturehoflådan innehåller sex olika viner som har testats fram av Sturehofs chefssommelier John Eriksson tillsammans med restaurangchef Thomas Mortensen. Vinerna är noggrant utvalda för att representera restaurangen och passar utmärkt till Sturehofs Matmarknads egna middagskassar. Första lådan ut innehåller champagne, vit bourgogne, klingande mineralisk riesling, pinot noir, nebbiolo från Piemonte och syrah (Crozes Hermitage) från Rhône.

"Sturehof tillhör Stockholms bästa och mest anrika restauranger och har en inriktning som passar Winefinder väldigt väl. De kan mat och dryck och de gillar våra viner. Det känns väldigt kul och inspirerande att kunna erbjuda både nya och gamla kunder en mix av vårt sortiment och Sturehofs kunnande. Det bästa av två världar helt enkelt," säger Magnus Ericsson, VD på Winefinder.

Vinlådan går att beställa på winefinder.com och tillsammans med matkassen på Sturehof.com.

Läs mer om vinerna här

Taggar

Winefinder.com är en av Nordens ledande nätbutiker för kvalitetsviner. Vinerna är noga utvalda bland Winefinders nätverk av vinhandlare och representerar några av de bästa vinerna från alla världens vindistrikt. Winefinders kunder beställer leverans från logistikpartner till utlämningsställe eller direkt hem till dörren.

Magnus Ericsson

Presskontakt CEO