Sveriges snabbaste vinleveranser

Garanterat goda viner till helgen - Winefinder.se lanserar expressleveranser

E-handelskunder ställer idag allt högre krav på snabbhet, bekvämlighet och enkelhet. I Sverige handlar de flesta konsumenter alkohol i samband med helgen*. Winefinder.se lanserar därför nu marknadens snabbaste vinleveranser.

Snabba leveranser

Över 80% av våra kunder kan beställa innan midnatt på torsdagen och få vinerna hemlevererade kvällen efter. För resten av kunderna gäller onsdag midnatt som deadline för leverans fredag.

– Många svenskar finner det stressande att inför helgen behöva åka till Systembolaget. Nu kan man istället i lugn och ro beställa dagen innan och ägna fredagskvällen åt matlagning, familj och vänner, säger Ole Nielsen, grundare och VD på Winefinder.

Vill man få vinerna i god tid inför helgen så kan de flesta av våra kunder också beställa senast söndag och få leverans på onsdagen.

Viner med snabb leverans är viner som Winefinders Wine Team finner allra bäst i respektive kategori (land, region, pris, etc.) och som kan köpas flaskvis.

Spara tid i butiken

För att spara ytterligare tid kan våra kunder ange sin vinsmak och önskat prisläge. Vinbutiken blir då ”skräddarsydd” och visar bara viner som kunden gillar.

– Eftersom vi vet vad våra kunder gillar så kan vi rekommendera viner med smakgaranti. Våra matchningar av kvalitetsviner och kundens smak är så säkra att vi ger pengarna åter om vi har fel, säger Ole Nielsen.

Garanterat goda viner, enklare inköp och stressfria fredagar alltså.

* Källa: Systembolaget.se