​Winefinder kommenterar Patent- och marknadsdomstolens beslut

​Winefinder kommenterar Patent- och marknadsdomstolens beslut

Det är både förvånande och tråkigt att Patent- och marknadsdomstolen med sitt beslut idag riskerar att inskränka svenskars rätt att handla kvalitetsvin från andra EU-länder.

Winefinder kommer att överklaga beslutet för prövning i nästa instans, Patent- och marknadsöverdomstolen.

Under tiden fortsätter Winefinder sin verksamhet. Alla kunder kan besöka hemsidan och handla kvalitetsviner som vanligt.

”Vi är övertygade om att vår verksamhet, som har pågått sedan 2007, har stöd i såväl svensk lag som EU-rätt. Vi hoppas att detta också kommer att vara slutsatsen när frågan prövas i nästa instans. Därför fortsätter vi även framöver att leverera kvalitetsvin till vinintresserade och kvalitetsmedvetna privatpersoner”, säger Alex Tengvall, styrelseordförande i Winefinder.

Taggar

Alex Tengvall