Snabbväxande HR-techbolaget får ny grafisk identitet

Den 17 september lanserade Winningtemp sin nya grafiska identitet. Satsningen är ett steg i företagets tillväxtresa och ska återspegla bolagets innovativa produkt. Den nya profilen har tagits fram tillsammans med byrån Create/Remain.

– Vi har växt mycket på kort tid och behövde komma i en ny kostym. Nu har vi gått från tonåring till vuxen i uttrycket, säger Hannah Wigren, Head of Demand Generation på Winningtemp.

HR-techbolaget Winningtemp har haft en positiv tillväxtresa under det senaste året. I början av 2019 tog företaget ett stort kliv framåt och har under året kunnat växa sig starkare med hjälp av kapital från bland andra Norrsken Foundation. Under våren rekryterades Hannah Wigren som har i uppdrag att utveckla marknadsarbetet och göra Winningtemp än mer attraktivt för både befintliga och nya kunder. Hon har bland annat varit delaktig i att uppgradera Winningtemps grafiska identitet, vilken ska tydliggöra företagets ambitioner.

– Norrskens investering bidrog till att vi kunde satsa mer på marknadsrelaterade insatser. Det första projekt vi tog oss an var att säkerhetsställa att vår grafiska identitet och webbplats matchade vår innovativa produkt. Vi är ett techbolag i framkant som arbetar mycket med AI och forskning – det ska hela vårt uttryck återspegla, säger Hannah Wigren.

Nära samarbete med Create/Remain

Den 17 september var det dags. Då lanserades den nya grafiska identiteten och användarna kan förvänta sig ett rejält lyft i alla kanaler, där webbplatsen är först ut. Den grafiska identiteten har ett modernt och innovativt uttryck och knyter an till företagets mål och vision – ”To forever change how people succeed together”. Den grafiska identiteten har tagits fram i nära samarbete med designbyrån Create/Remain.

Winningtemps tidigare identitet speglade inte företagets fantastiska driv och tro på att skapa framgångsrika och välmående arbetsplatser med hjälp av revolutionerande tekniska lösningar. Efter grundliga förstudier under vår och försommar, har vi skapat en dynamisk grafisk identitet som innehåller alla verktyg som behövs för att kommunicera bolagets ambitioner i samtliga kanaler. Vi uppskattar verkligen samarbetet och det förtroende vi har fått, säger Per Rosendahl, VD på Create/Remain.

Erbjuda utbildande innehåll

Ytterligare en del av Winningtemps tillväxtstrategi är att satsa mer på utbildande innehåll, något som kommer att vara en stor del av den nya webbplatsen som lanseras i samband med den grafiska identiteten. Innehållet kommer bland annat att vara e-böcker, inspirerande kundcase och en innehållsrik blogg. Målet är att ge kunderna ett ytterligare mervärde utöver HR-plattformen.

– Vår ambition är att vara thought leaders inom vårt område. Vi vill beröra och inspirera med innovativa idéer och nya perspektiv. Nu har vi plattformen för att börja dela med oss av vår kunskap, säger Hannah Wigren.

Besök Winningtemps webbplats här.