Pressmeddelande -

KickUp snus utan tobak och nikotin bryter trenden på marknaden och tar stora marknadsandelar.

Allt fler konsumenter väljer tobaksfria alternativ till snus. Det märks tydligt hos det svenska företaget Winnington som har tagit stora marknadsandelar med sitt tobaksfria alternativ KickUp.
– Fler och fler människor märker av de positiva effekterna av våra produkter, vilket gjort att vi mycket snabbt kunnat etablera oss på den svenska marknaden, säger Johan Björkholm, VD på Winnington AB.

Den senaste tiden har inneburit stora framgångar för tobaksfria alternativ. KickUp har fått ett otroligt positivt bemötande på den svenska marknaden.
– Vi vet genom undersökningar att 50-70% av alla som röker och snusar vill sluta och med KickUp får de ett nikotin- och tobaksfritt alternativ som ändå smakar och upplevs som snus, säger Johan Björkholm.

KickUp innehåller varken tobak eller nikotin, istället innehåller varje prilla Bio X20 med en unik kombination av 13 vitaminer/mineraler och pollenextrakt samt ginseng och koffein. KickUp finns i flera smaker.

Eftersom KickUp har varit en stor framgång väljer företaget att nu utöka sitt sortiment.
– Vi lanserar nu som första företag i världen en helvit prilla. KickUp Real White är nästa generation snus, säger Johan Björkholm.

KickUp Real White är den första helvita prillan på marknaden. Den är som de andra produkterna hos KickUp fri från tobak och nikotin men med den stora skillnaden att den är lika vit när den stoppas in i munnen som när den tas ut, vilket ger den en extra fräsch känsla. Detta kommer att göra det än mer attraktivt att gå över från rökning till att istället snusa.

– Vi vet även att KickUp Real White kommer att uppskattas av många kvinnor, avslutar Johan Björkholm.

• Företagsinformation

• beroende
  • tobaksavvänjning
  • prilla
  • tobaksfritt
  • snus
  • nikotinfritt
  • kickup
  • funktionssnus

WINNINGTON

Winnington startades med syfte att utveckla, tillverka och marknadsföra nya, hälsosamma och naturliga funktionsprodukter. Plattformen består av produkter som med dess unika innehåll ger konsumenten en bättre produkt. Winningtons produkter ska alltid vara ett bättre alternativ för konsumenten.

Winnington utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter under två varumärken:

KICKUP
KickUp Pods som är ett tobaks- och nikotinfritt snus som ändå smakar och upplevs som vanligt snus, recepturen har ett unikt innehåll av nyttiga och aktiva ämnen.

KickUp Functional Drink & Water är det hälsosamma alternativet för den aktiva konsumenten som vill ha en energikick på naturlig väg, utan taurin. KickUp Drink & Water innehåller istället en rad unika aktiva och nyttiga ämnen.

Johan Björkholm