Wistrand biträder vid försäljningen av KZ-gruppen till Addtech

Wistrand biträder vid försäljningen av KZ-gruppen till Addtech

Wistrand har biträtt säljaren i samband med försäljningen av KZ-gruppen till Addtech Nordic AB.

KZ-gruppen är primärt verksamma i Sverige och Norge och är en ledande leverantör av komponenter, utrustning och lösningar för vattennätet samt rening av vatten och avloppsvatten. KZ-gruppen omsätter cirka 100 MSEK.

Wistrands team har bestått av Per Dalemo (ansvarig delägare), Amy Lindquist (M&A) och Anna Johansson (paralegal).

Taggar

Wistrand är en av Sveriges största advokatbyråer. Sedan 1915 har vi levererat högkvalitativa affärsjuridiska tjänster till klienter inom ett brett spektrum av olika branscher. Våra 200 medarbetare i Stockholm och Göteborg delar övertygelsen att tillgänglighet, engagemang och hög kompetens bidrar till att göra Wistrand till en av Sveriges främsta advokatbyråer.

Christin Bäckman

Presskontakt Marknadskoordinator +46 709 50 72 89
Nina Puskar

Presskontakt Marknadskoordinator +46 709 37 92 55
Kristina Lystad

Presskontakt Marknadskoordinator +46 709 50 72 37

Rådgivning inom svensk och internationell affärsjuridik

Wistrand är en av Sveriges största advokatbyråer. Sedan 1915 har vi levererat högkvalitativa affärsjuridiska tjänster till klienter inom ett brett spektra av olika branscher. Våra 200 medarbetare i Stockholm och Göteborg delar övertygelsen att tillgänglighet, engagemang och hög kompetens bidrar till att göra Wistrand till en av Sveriges främsta advokatbyråer.

Wistrand Advokatbyrå
Box 7543 103 93 Stockholm