Wittra växlar upp.

De flesta branscher och företag påverkas på många sätt av COVID-19, ofta med permitteringar som följd. Samtidigt ökar insikten att IoT kan vara lösningen för digitalisering och automatisering, vilket är frågor som ökat än mer i vikt under Covid-19 pandemin. Wittra genomförde nyligen sin kommersiella produktlansering med mycket god respons från kunderna och har därför tagit fram en mer offensiv handlingsplan för att möta denna ökade efterfrågan. Lanseringar har nu tidigarelagts och fler resurser har tagits in för att möta marknadens behov. På bara två månader har personalstyrkan gått från 18 till 32 personer, där de stärker Wittras kapacitet inom såväl teknikutveckling som kommersiellt.

Under kvartal 2 har även försäljningen av Wittra IOT OUT OF THE BOX kommit i gång. Produkten har sålts till företag inom ett flertal branscher, såsom bygg-, vård- och elbranschen. Wittra IOT OUT OF THE BOX Kit möjliggör en snabb IoT-implementering inom en rad olika industrier. Det är en plug-and-play lösning som är enkel att använda och som ger användaren möjlighet att ansluta, mäta och lokalisera utrustning, även i utmanande miljöer.

”Det är en otroligt spännande tid vi har framför oss. Trots rådande omvärldssituation så har vi möjligheten att växla upp för att snabbare möta marknadens behov och efterfrågan. Vi har därför nu tidigarelagt vår lanseringsplan. Att vi dessutom nästan fördubblar personalstyrkan under ett par månader är en utmaning men samtidigt väldigt roligt”, säger Thomas Bennet, VD på Wittra.