Biopopcorn direkt till TV-soffan när Filmstaden ansluter till Wolts plattform

Biopopcorn direkt till TV-soffan när Filmstaden ansluter till Wolts plattform

Från och med idag kan du beställa hem alla möjliga godsaker från Filmstaden när de öppnar upp för beställningar via Wolts plattform. Såväl popcorn som lösviktsgodis och biosnacks levereras direkt hem till dörren inom 30 minuter, och tar filmkvällen hemma i soffan till en ny nivå.

Att film är bäst på bio finns det nog många som håller med om, även om svenskarna idag konsumerar streamingtjänster som aldrig förr. Att gå på bio är en upplevelse. Utöver det givna som en stor bioduk och oslagbart ljud, är inslag som popcorn och läsk ofta något som gör biobesöket komplett. Wolt och Filmstaden gör det nu möjligt för Wolts användare att återskapa lite “biokänsla” hemma i TV-soffan när stora delar av Filmstadens utbud av godis, popcorn, snacks och hot food görs tillgängligt på plattformen.

Man kan exempelvis beställa riktiga biopopcorn, som levereras i Filmstadens klassiska popcornbägare. Som tillval kan man välja olika popcornkryddor. Enligt Filmstaden är popcorn den överlägset mest köpta produkten i samband med biobesöket.

För den som har riktigt många kompisar hemma i TV-soffan finns “Party-popcornsäcken” som består av 120 liter popcorn! Man kan även beställa Filmstadens “Biosnacks” med smak av bacon eller sour cream.

Utöver godis, popcorn och biosnacks kan man även beställa hem mer matiga alternativ som nachos, nuggets och varmkorv med bröd.

Johan Grönvall är VD för Wolt i Sverige och säger:

- Vi är riktigt glada över att Filmstaden valt att erbjuda sina produkter på vår plattform. Det här tillför någonting helt nytt för oss och för våra användare, där fokus ligger på att göra filmkvällen i soffan till en bättre upplevelse.

Anna Juthager Marcusson, F&B Manager på Filmstaden och säger:

- Vi ser fram emot vårt samarbete och att kunna erbjuda hemleverans av Filmstadens utbud av biopopcorn, dryck och hot food.

Initialt är det fyra Filmstaden-biografer som erbjuder hemleverans för Wolts användare; Sickla, Mall of Scandinavia och Sergel samt Bergakungen i Göteborg. Men på sikt ska Filmstadens samtliga 35 biografer i Sverige erbjuda hemleverans.