Erotiska produkter med snabb leverans - mest populärt på helgen

Erotiska produkter med snabb leverans - mest populärt på helgen

Sedan i början av året har Wolts kunder i utvalda städer kunnat beställa hem erotiska produkter med snabb leverans direkt till dörren. Den mest populära dagen för att krydda till det lite extra är inte helt otippat lördagar, där beställningar läggs på kvällen efter middagstid.

Wolt har börjat fokusera allt mer på detaljhandeln och butiksutbudet. Antalet artiklar i appen ökade med 220% under första halvåret 2023 jämfört med samma period förra året. Totalt finns det över 20 000 artiklar på plattformen, där man kan beställa hem allt från blommor och hemelektronik till hudvård och smycken, men också kärleks- och intimprodukter.

Stockholm och Norrköpingsbor kan beställa erotiska produkter med snabb leverans direkt till dörren från någon av de tre vuxenbutiker som är anslutna till Wolts plattform; Blue Vision, Lovetoys och Intima. Leveranstiden är ungefär 30 minuter och om man inte vill ta emot budet personligen kan man välja att leveransen lämnas utanför dörren. Den som hellre planerar sin speciella kväll i förväg kan välja att förbeställa sina produkter.

Även om segmentet “erotics” idag inte utgör några enorma ordervolymer hos Wolt, tror man att det finns mycket potential i ökad popularitet eftersom efterfrågan kring detaljhandelsprodukter växer.

Erik Lindham är kommunikationschef på Wolt och säger:

- Vi ser en ökad efterfrågan hos dem som använder vår plattform att kunna beställa fler produkter “on-demand”. Precis som man vant sig vid att kunna beställa hem mat räknar man med att även andra saker ska kunna levereras direkt till dörren. Vad det gäller just erotiska produkter, så tror i alla fall jag att när man väl bestämt sig för att köpa något, så vill man gärna få det så snabbt som möjligt. Jag tror också att vissa föredrar möjligheten att köpa erotiska produkter via vår plattform snarare än att själv bege sig till butiken i fråga - det tar tid och kan ta udden av stämningen!

Leverans på helgkvällar
Lördag kväll är tillfället flest personer beställer erotiska produkter via Wolt. Blue Vision är den butik som får flest beställningar av alla i samma kategori. Butiken har nattöppet, vilket också kan vara förklaringen till orderpeaken, och de flesta beställningar läggs mellan 19-20, men butiken har öppet ända till 02. Intima och Lovetoys som stänger vid 18, är som mest populär att beställa från mellan kl 15-16.