Wolt Market avslöjar: Kattmat, gurka och chokladbollar toppar den digitala kundkorgen

Idag gör Wolt Market entré på Södermalm. I samband med lanseringen har den digitala livsmedelskedjan spanat in kundernas varukorgar. Det visar sig att frukt, grönsaker, chokladbollar och, något oväntat, kattmat toppar beställningslistorna.

Wolt Market är en digital livsmedelskedja som gör det otroligt enkelt att handla dagligvaror varje vecka, och erbjuder kunderna omedelbar leverans av allt från livsmedel till hushållsprodukter och hygienartiklar.

Med flera butiker redan i omsättning visar det sig att konsumtionsmönstret i landet är relativt lika – boende i huvudstaden verkar dock glömma bort att köpa kattmat vid veckohandlingen i större utsträckningen än övriga landet. Andra olikheter visar sig i varumärkesvalet av läsk, örebroarna föredrar nämligen Pepsi framför Coca-Cola Zero som stockholmarna och solnaborna har som favorit. Gemensamt återfinns dock bland annat chokladbollar, gurka, banan och äpple på samtliga listor.

− Vi kan redan se konsumtionsmönster i våra butiker och det har vi alltid i åtanke när vi bygger vårt sortiment och öppnar en ny butik. Vi vill finnas där för våra kunder när de behöver oss och produkter som är relevanta för dem. Wolt Market är ett perfekt komplement till veckohandlingen med allt från färska grönsaker, nödvändigheterna till helgmyset och godis till både dig själv och husdjuren, säger Johan Grönvall, vd för Wolt Market Sverige.

Wolt Market öppnar butik på Södermalm

Södermalm är en viktig knytpunkt med goda kommunikationsmöjligheter, ett centralt läge och hippa shoppingstråk med ett utbud av krogar och restauranger som är lika brett som stadsdelen är stor. Därmed blir Wolt Market med ett utbud på tusentals produkter som uppdateras efter kundernas efterfrågan ett ultimat tillskott till Södermalm.

Kategorier

Wolt är ett Helsingforsbaserat techföretag som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten samt de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till dig. För att möjliggöra detta utvecklar Wolt ett stort utbud av tekniska lösningar inom lokal logistik, betalning och detaljhandel samt driver sina egna livsmedelsbutiker under varumärket Wolt Market. Wolt grundades 2014 och gick samman med DoorDash 2022. DoorDash är verksamma i 27 länder idag, varav 23 är med Wolts produkter och varumärke.

Wolt är ett Helsingforsbaserat techföretag som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten samt de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till dig. För att möjliggöra detta utvecklar Wolt ett stort utbud av tekniska lösningar inom lokal logistik, betalning och detaljhandel samt driver sina egna livsmedelsbutiker under varumärket Wolt Market. Wolt grundades 2014 och gick samman med DoorDash 2022. DoorDash är verksamma i 31 länder idag, varav 27 är med Wolts produkter och varumärke. Wolt lanserades i Sverige 2016 och finns idag i 21 svenska städer – från Umeå i norr till Malmö i söder.