Unikt underhållsfritt brandskydd från Woodsafe Timber Protection.

Det är med stor glädje Woodsafe Timber Protection, i samarbete med Osmose Sweden, presenterar det största unika möjligheten att använda trä med brandskyddande egenskaper.

Woodsafe Exteriör Fire-X är unik träprodukt som ger arkitekter frihet att skapa med trä och låta det åldras naturligt, beställare slipper dessutom underhållskostnad då Woodsafe Exteriör Fire-X är underhållsfri.

Woodsafe Exteriör Fire-X används utomhus, utan ytbehandling och är den optimala lösningen att brandskydda träslag som ceder, cederspån så kallad RWC shingles, ek, värmebehandlad furu med fler träslag.

Brandteknisk prestanda enligt EN13501-1 är B-s1,d0.

Mer information ges av Thomas Bengtsson, 0707-420420