Multihus på skolgård

Förläng sommaren med multihus, grillhus eller uteklassrum

Spendera tid i naturen oavsett väder
Bara för att sommaren är slut innebär det inte att vi ska sluta vara ute! Många undersökningar visar att vi mår bra av friluftsliv. Kontakten med naturen förbättrar både den fysiska och den psykiska hälsan, minskar stress och gör oss till och med lyckligare! Alla är ju inte så lyckligt lottade så att de har naturen in på knutarna men att bygga ett grillhus eller multihus uppmuntrar till utevistelse och aktivitet oavsett var det placeras.
Eftersom vi dessutom fortfarande har en spridning av Covid-19 kan det vara klokt att träffas utomhus. Ett multihus underlättar, och till och med skapar, sociala kontakter. Det blir en plats att träffas på och ger en möjlighet att genomföra planerade aktiviteter även när vädrets makter inte samarbetar.

Anpassningsbara och hållbara
Vi har ett stort urval av grillhus och multihus som kan anpassas efter behov. Skillnaden mellan ett multihus och ett grillhus är egentligen endast rökhålet i taket. I övrigt väljer du själv hur du vill placera bänkar, bord sidoväggar om det behövs. För att maximera förvaringsmöjligheterna finns det även redskapsskjul som tillval.
För dig som är aktiv inom skolmiljö finns det färdiga uteklassrum eller så finns möjligheten att integrera till exempel memoryspel och griffeltavla i ett multihus. Alla hus beställs med fördel i obehandlat trä och det innebär att de till 98% är biologiskt nedbrytbara och/eller återvinningsbara vid demontering.

Kontakta oss om ni är intresserad av ett platsbyggd uteklassrum som ni själva designar. Kanske något liknande det på bilden ovan?