Daniel Wisarve, ny digital chef på Woody Bygghandels servicekontor i Helsingborg.

Daniel Wisarve ny digital chef på Woody

Woody Bygghandel AB har rekryterat ny ansvarig för digitala affärer till Servicekontoret i Helsingborg. Valet föll på Daniel Wisarve med gedigen erfarenhet från försäljning och marknad i olika roller och branscher.

– Det känns verkligen som en super-spännande utmaning att hjälpa Woodys alla framgångsrika lokala entreprenörer att ta nästa steg inom det digitala området, säger Daniel Wisarve som närmast kommer från ForSea (fd Scandlines) och jobbet som Head of Sales and Services.

Det övergripande uppdraget är att arbeta fram och genomföra en ny strategi för Woodys digitala affär framöver. Sedan han tillträdde tjänsten efter semestrarna har ett stort projekt varit bytet av digital partner till Malmöbaserade konsultföretaget Additude, samt migreringen av Plattan (Woodys lösning för digitala affärer) till den modernare Microsoft Azure-plattformen.

– De förändringar som sker inom både byggmaterial- och detaljhandeln ställer helt andra krav på de bakomliggande systemen, konstaterar Daniel Wisarve.

Mikael Tykesson, ny försäljnings- och marknadschef sedan i somras är nöjd med Woody sin senaste värvning.

– Med sin erfarenhet från olika branscher bidrar Daniel med både nya idéer och angreppssätt inför de utmaningar som både kedjan och våra lokala delägare står inför, säger Mikael Tykesson och utvecklar:

– Med Daniel på plats och Additude som ny digital partner kommer vi att flytta fram våra positioner inom det digitala området samt E-Commerce såväl centralt, för lokala delägare som våra kunder.

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial med 6 miljarder i omsättning, 48 delägare med totalt ca 100 anläggningar som har ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på: www.woody.se

Peter Sjödahl

Presskontakt Vd, Woody Bygghandel AB 0720-77 36 53