Lena Börjesson, Frillesås FF, får Woody Ungdomsledarstipendiet 2012

Lena Börjesson, Frillesås FF, får Woody Ungdomsledarstipendiet 2012

Nu är stipendiaterna till Woody Ungdomsledarstipendiet 2012 utsedda. Lena Börjesson från Frillesås FF är en av 33 tränare som fick ta emot sin utmärkelse av Sveriges förbundskapten Erik Hamrén som tack för sitt stora engagemang för fotbollsspelande ungdomar. Hon premierades med en utbildning tillsammans med några av de främsta tränarna och ledarna inom svensk fotboll.

Woody Ungdomsledarstipendiet instiftades i april tillsammans med Svenska Fotbollförbundet. Syftet är att uppmärksamma den fantastiska insats som landets ungdomstränare gör för breddfotbollen runt om i landet. Stipendiaterna fick en skräddarsydd utbildning signerad Svenska Fotbollförbundet, där den nya vägens spelarutbildning stod i fokus. Stipendiaterna fick lyssna till förbundskapten Erik Hamrén och ta del av spelarlegenden och stipendieambassadören Patrik Anderssons egna erfarenheter av olika tränare. Under dagen fick de förutom ett helt nytt nätverk av likasinnade, också lära sig om nya metoder och trender inom fotboll.

-       Tränarna lägger ned åtskilliga timmar varje vecka på att inspirera tonåringarna och gör samtidigt en stor samhällsinsats. Genom att lyfta fram ledare som föregår med gott exempel, bidrar vi på Woody till en starkare fotbollsrörelse och ett ännu bättre ledarskap. Tränarna är bra förebilder för många och vi är glada över att kunna uppmärksamma de på det här sättet, säger Peder Strömqvist, VD på Woody Bygghandel.

Motiveringen för Lena Börjesson lyder:

”Lena har varit ledare i Frillesås FF i 10 år. Hon visar ständigt ett stort engagemang att se till att våra tonåringar har en rolig och meningsfull fritidssysselsättning. Hon är ledare för fotbollstjejerna F-97-98-99, och genomför det ansvarsfullt. Hon tänker framåt och positivt, och får med sig de flesta med sina glada tankesätt. I hennes lag råder det ordning och reda med hjärtat på rätta stället, där inte bara idrottskunskaper är viktiga utan även hur man är som människa, där respekt, kamratskap, kost, vett och etikett ingår. Lena är värdefull för våra tonåringar och även för hela föreningen. Hon väcker både respekt och sympati hos alla.”

För mer information, kontakta:

Woody Bygghandel
Peder Strömqvist, VD AB Interpares, Woody Bygghandel, tel: + 46 70 34 00 266, peder.strömqvist@interpares.se

Sofia Fagerberg, Chef Marknadsutveckling, Woody Bygghandel, tel: + 46 76 20 28 680, sofia.fagerberg@woodybygghandel.se

Svenska Fotbollförbundet
PG Andersson, Projektledare, tel: +46 70 37 98 623, pg.andersson@svenskfotboll.se

Om Woody Ungdomsledarstipendiet: Woody Ungdomsledarstipendiet är resultatet av det samarbetsavtal som Woody Bygghandel och Svenska Fotbollförbundet tecknade i början av året och som under tre år gör Woody till officiell partner av svensk ungdomsfotboll. Stipendiet finns till för att lyfta fram ungdomstränare inom breddfotbollen som tränar pojk- och flicklag i åldern 12-15 år och har minst tre års erfarenhet.

Regioner

Om Woody Bygghandel: Woody Bygghandel är en del av frivilligkedjan Interpares som med närmare 7 miljarder i omsättning på 105 butiker är Sveriges ledande kedja med ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Läs mer på www.woody.se.