Woodys vd lämnar bolaget

Sedan Peter Sjödahl kom in som vd på Woody Bygghandel under hösten 2019 har kedjan genomgått stora förändringar, och nu har styrelsen beslutat att anpassningar behöver göras för att möta nya utmaningar i omvärlden. Styrelsen ser ett behov av en vd med en profil som delar styrelsens framtidsperspektiv.

Mot bakgrund av detta lämnar Peter Sjödahl sitt uppdrag hos oss. Vi har arbetat mycket bra och haft tre framgångsrika år tillsammans. Beslutet att Peter Sjödahl lämnar har tagits gemensamt.

”Jag har uppskattat att få jobba tillsammans med de duktiga och framgångsrika entreprenörerna i Sveriges enda riktiga frivilligkedja, samt att tillsammans med det fantastiska teamet på Servicekontoret stötta delägarna. Nu ser jag fram emot nya utmaningar” säger Peter Sjödahl som lämnar bolaget den 13 april 2022.

Rekrytering av ny vd påbörjas efter sommaren. Fram till dess kommer den fortsatta ledningen och driften av Servicekontoret säkerställas av nuvarande ledningsgrupp. Styrelseordförande Jonas Jonasson kommer att stötta ledningsgruppen och vara på plats på Servicekontoret ca en dag i veckan.

För mer information vänligen kontakta:
Jonas Jonasson, styrelseordförande 070-628 22 10

Woody Bygghandel är en frivilligkedja inom byggmaterial med 6 miljarder i omsättning och ca 80 anläggningar som har ett tydligt fokus på proffskunden och den medvetne konsumenten. Kedjan ägs av lokala entreprenörer som samarbetar inom områden såsom inköp, marknad, IT, miljö och utbildning. Mer info på www.woody.se