Nätverket 17 expanderar och väljer in Maria Eklund som ny medlem

Nätverket 17 expanderar och väljer in Maria Eklund som ny medlem

Maria Eklund, Grundare och ägare av Workation Group väljs in Nätverket 17. Nätverket lyfter fram kvinnor som startat, äger och leder bolag som omsätter minst 50 miljoner kronor per år.

Nätverket grundades 2018 i Almedalen efter ett rykte om att det endast finns 17 kvinnor i Sverige som äger och driver företag över 50 miljoner. Idag är de 55 medlemmar som tillsammans omsätter nästan 10 miljarder och representerar bolag med sammanlagt ungefär 6000 anställda.

Grundarna är Jessica Löfström, Lena Apler, Maria Mattsson Mähl, Monica Lindstedt och Anna Bråkenhielm. Visionen är att se lika många framgångsrika kvinnor som män i affärslivet som äger och driver företag med betydande omsättning och resultat.

Det är fantastiskt att vara med i detta nätverk, och det är underbart att se att vi blir fler kvinnor som äger och driver större bolag. Vi har nyss expanderat vår verksamhet med att öppna ett nytt Hotell med restaurang i Palma och har fortsatta expansionsplaner både i Sverige och internationellt. Säger Maria Eklund, Grundare och ägare av Workation Group.

Workation group

Workation Group består idag av Görvälns Slott, Hufvudsta Gård Mat & Möten, Workation Palma, Ocho Hotel & Kitchen samt hotellbloggen Hotelhunters.se

Under gårdagens tillställning firades framgångarna och de nya medlemmarna i Närverket 17 offentliggjordes.

De nya deltagarna är:
Catarina Lundbäck – Alaska Film & TV AB
Märta Olausson – Modigo AB
Victoria Skoglund – Zetas Trädgård
Maria Eklund – Workation Group AB, Ocho Hotel & Kitchen, Görvälns slott AB, Hufvudsta Gård Mat & Möten, Hotelhunters AB
Åsa Falkman – Hammer & Hanborg AB
Charlotte Barouma – Wästerläkarna AB
Johanna Deras – Pro Tempore AB
Therése Lorentzon – Pro Tempore AB
Louise Sköld – Hairtalks AB
Ulla Parkkinen – ALM Education AB, Saffaa ́s kök & event AB, Mångårdens förskolor AB

Hela listan med medlemmar finns här. http://www.17natverket.com/

Johan Eklund

Presskontakt VD/Grundare +46 (0)70-667 29 00
Christina Hillroth

Presskontakt Bildansvarig Workation Group +46 70 644 49 60
Jonas Parke

Presskontakt General Manager Hufvudsta Gård Boutique House AB 073-644 49 20

Creating experiences built of love and wild dreams!

Vi älskar möten av alla de slag och vi är övertygade om att i en digital värld blir det fysiska mötet mellan människor allt mer exklusivt. Därför ser vi det som vår mission att skapa arenor där människor kan mötas, arbeta, njuta och koppla av – allt på en och samma gång. Vi skapar mötesplatser för människor som, liksom vi själva, älskar att röra sig i gränslandet mellan arbete och avkoppling. Mötesplatser för livsnjutare, för människor som älskar god och hälsosam mat, gott vin, smarriga drinkar och inte minst – att mötas i miljöer där man verkligen känner att de är skapade av kärlek och vilda drömmar.
Ända sedan 1999 har vi skapat mötesplatser och Workation Group består idag av Hufvudsta Gård Boutique House, Görvälns Slott Boutique Hotel, Ocho Suites & Kitchen i Palma samt resebloggen Hotelhunter.se. Våra verksamheter har vunnit en massa priser och utmärkelser som vi är väldigt stolta över – men vi kommer aldrig att slå oss till ro. Vi söker alltid nya utmaningar, nya idéer och tillväxt.