Staccs landar unikt innehållsavtal med earMUSIC och White Light

Staccs landar unikt innehållsavtal med earMUSIC och White Light

Staccs, streamingtjänsten för konserter och musikdokumentärer, skriver på innehållsavtal med EarMUSIC, Europas ledande skivbolag inom rockgenren och White Light, en internationellt erkänd producent och distributör av musikrelaterade filmer, konserter och dokumentärer. Svenskgrundade Staccs, lanserades i Norden och Baltikum tidigare i år, erbjuder musikfans möjligheten att återuppleva sina favoritkonserter, när dom vill utan reklamavbrott och i bästa möjliga bild och ljudkvalitet.

De nya innehållsavtalen med White Light och EarMUSIC ger Staccs användare tillgång till hundratals inspelade konserter och musikdokumentärer. Via EarMUSIC får fans tillgång till innehåll från artister så som: ‘Deep Purple - California Jam 1974’, ‘Europe - Live at Sweden Rock, 30th Anniversary Show’ och ‘Marillion - All One Tonight, Live at the Royal Albert Hall’. Avtalet med White Light möjliggör att ikoniskt innehåll från konserter med; ‘Coldplay - Live at Sao Paulo’, ‘Tina Turner - Live in Barcelona’, ‘Pet Shop Boys - Inner Sanctum Live at Royal Opera House’, ‘R.E.M. - Road Movie’, ‘New Order - Decades’, ‘Eric Clapton - Live in San Diego’, nu kommer att finnas tillgängligt på plattformen.

Staccs har sedan tidigare innehållsavtal med Believe och DCD Rights, vilket ger fans tillgång till inspelade konserter från The Rolling Stones, Queen, Guns N´ Roses, Bob Marley, Elton John, 2Pac, och Frank Sinatra, bland många andra artister på plattformen.

För musikindustrin tillhandahåller Staccs en tidigare outnyttjad inkomstkälla. Där Staccs möjliggör för artister och rättighetsinnehavare att generera nya intäkter på äldre videoinnehåll genom att kommersiellt återlansera materialet på plattformen.

”Vi utökar kontinuerligt vår katalog med ikoniskt musikinnehåll för våra fans att titta och lyssna på. De nya avtalen är ett bevis på det förtroende som musikindustrin visar oss och vi ser mycket fram emot att arbeta med både EarMUSIC och White Light för att välkomna nya konserter och musikdokumentärer på Staccs. Vi bygger just nu världens största konsertkatalog med det bästa innehållet för alla typer av musikgenrer,” säger Anders Tullgren, vd för Staccs.

”Bemötandet sedan vi lanserade i våras har varit otroligt och att växa vår katalog har varit en prioritering under de senaste månaderna. Staccs erbjuder inte bara industrin nya intäktsströmmar utan ger fans möjlighet att återuppleva de mest magiska liveframträdandena i historien direkt från vardagsrummet”, kommenterar Jonas Sellberg, Chief Operating Officer på Staccs.

”Vi är mycket glada över samarbetet med Staccs som ger fans i Norden och Baltikum möjlighet att njuta av vårt innehåll via en plattform som har utformats för att erbjuda den bästa digitala musikupplevelsen”, säger Max Vaccaro, General Manager på EarMUSIC.

”Genom att arbeta tillsammans med Staccs kan vi nu lansera otroliga historiska liveshower till en ny digital publik. Vi är stolta över att se våra viktiga musikdokumentärer och konsertfilmer bland Staccs omfattande musikkatalog och att vi nu ger fler fans en möjlighet att uppleva innehållet”, fortsätter Louise Brookes, Director, Sales and Acquisitions på White Light.

Kategorier

Staccs ger musikfans tillgång till hundratals nya och oförglömliga liveframträdanden och musikdokumentärer när de vill och var de vill. Staccs Användare kan återuppleva ikoniska konserter från världsartister som Oasis, Queen, Nina Simone, Bob Marley, Patti Smith, David Bowie, The Rolling Stones, Tupac, Bonnie Raitt och Sam Smith. Staccs är tillgänglig via alla typer av enheter och ett abonnemang kostar 119 kr/mån utan bindningstid eller 1190 kr/år. För mer information besök staccs.com

Sofia Stefanovic

Presskontakt Presskontakt