Våra kaffebönor - båda goda i smaken och för klimatet

Våra kaffebönor - båda goda i smaken och för klimatet

Vi förstår vikten av bra kaffe och vill erbjuda våra kaffedrickare på kontoret det där lilla extra vid varje kopp. Tack vare vår kära kaffeleverantör Kaffekompaniet serverar vi numera kaffe med hög kvalitet och som är skonsamt för klimatet.

Sverige är ett av världens mest kaffekonsumerande länder per capita – utan kaffe stannar Sverige, eller? De flesta utav oss har någon slags relation till kaffe – en del dricker det för att bli pigga medan andra dricker det för sällskapet eller för att det är gott. Vi vill att alla ska kunna dricka bra kaffe på vår arbetsplats, oavsett anledning. Med bra kaffe menar vi inte bara kaffe med god smak utan även ett med hög kvalité och som är skonsamt för klimatet. För att göra detta möjligt har vi sedan en tid tillbaka utvecklat ett fint samarbete med vår kaffeleverantör Kaffekompaniet.

I samband med att vi initierade vårt samarbete med Kaffekompaniet bytte vi ut våra kaffemaskiner och uppdaterade vårt kaffe där en stor anledning var att höja standarden på maskinerna men även produkten. Tack vare Kaffekompaniet erbjuder vi numera endast kaffe som är ekologiskt, fairtrade och med stämpeln World Landtrust, vilket innebär återplantering av regnskog som ger klimatpositivt kaffe.

– Kaffekompaniet är både lyhörda och intresserade av att hjälpa oss att hela tiden erbjuda en bättre upplevelse för våra kunder på plats i huset. Med över 250 företag under samma tak är det vid kaffemaskinen företagen i på våra anläggningar träffas och har möjlighet att skapa nya affärsmöjligheter. Just därför är det så viktigt att kaffet smakar bra, att det gör gott ur ett hållbarhetsperspektiv och att vi har en leverantör med den bästa kompetensen inom området. Kanske är gott kaffe en del i att 30% av företagen på våra anläggningar har gjort affärer med varandra under 2023, säger Tom Rydell, VD för World Trade Center Göteborg och City Office i Stockholm

På besök hos Kaffekompaniet i Askim

I samband med att kaffemaskinerna runt om på anläggningarna byttes ut tog vi även fram vårt unika Lyxkaffe som vi säljer över receptionsdisken. Här kan du beställa en lyxigare variant av kaffe latte, cappuccino eller espresso. Som du hör på namnet är detta kaffe inte vilket som helst – vid första rostningen vad självaste stjärnkocken Ulf Wagner på plats och hjälpte till att ta fram de första bönorna samt godkände inställningen på maskinen för att garantera smakupplevelsen.

Ulf Wagner och Kaffekompaniet på besök

Sätt guldkant på vardagen och unna dig en Lyxkaffe hos oss, passa även på att läsa mer om vår samarbetspartner och kaffeleverantör Kaffekompaniet här!