WORLD CLASS FÖLJER EXPANSIONSSTRATEGI MED EGNA ANLÄGGNINGAR

World Class följer expansionsstrategi med egna anläggningar

Stockholm, 2 juli, 2008 - World Class International har avböjt möjligheten till förköp på totalt fyra anläggningar som drivits via franchiseavtal. Istället fortsätter bolaget att etablera nya exklusiva anläggningar i egen regi. Först av dessa blir World Class Health Academy på Nybrogatan i Stockholm.

Både i Sverige och utomlands följer World Class International samma övergripande expansionsstrategi. Därför kommer bolaget inte att utnyttja möjligheten att förvärva de fyra aktuella anläggningarna som nu övergår i annan regi.

- Franchiseavgifterna för de fyra anläggningarna motsvarar endast 0,6 procent av World Class Internationals totala omsättning. Istället för att utnyttja möjligheten till förköp använder vi nu kapital till att investera i egna anläggningar på Nybrogatan, på Kungsholmen, i Vasastan och på andra attraktiva adresser. Därmed kan vi fortsätta vår kraftfulla expansion även i Stockholm, säger Pelle Johansson, vice VD för World Class International.

De anläggningar som från mitten på augusti år 2008 inte längre ingår i World Class-kedjan är Kungsholmen, Liljeholmen, Jakobsberg och Gävle.

Carl Reinestam, marknadschef, World Class International

Mob: 070-458 29 71

carl.reinestam@worldclass.se www.worldclass.se

World Class Certified Adviser på First North är:

Thenberg & Kinde Fondkommission AB, tel. 031-745 50 30.

Om World Class Seagull International AB:

World Class Seagull International AB är en internationell koncern med 42 hälso- och rekreationsanläggningar i elva länder. Affärsidén går ut på att lönsamt utveckla, driva och exploatera varumärket World Class inom hälsa, rekreation och livsstil. Den prioriterade marknaden för en framtida expansion är Östeuropa där bolaget är marknadsledande. Koncernen omsatte år 2007 cirka 140 miljoner SEK vid de egna anläggningarna. World Class-koncernen sysselsätter över 1 000 personer och listades på NASDAQ-OMX First North våren 2008.