WORLD CLASS HEALTH ACADEMY ÖPPNAR I BECKMANS LOKALER

World Class Health Academy öppnar i Beckmans lokaler

- 2000 m2 livsstilsanläggning av högsta internationella klass på Nybrogatan

Stockholm, 26 juni, 2008 - Hösten 2008 öppnar World Class Sveriges mest sofistikerade hälsoanläggning i designhögskolans Beckmans nuvarande lokaler på Nybrogatan 8 i Stockholm. Vinterträdgård, utomhusterrass och unika lösningar för träning och välbefinnande skapar något helt nytt på den svenska marknaden.

Den så kallade Total Care-anläggningen på Nybrogatan är ett led i World Class strategi att etablera exklusiva hälsoklubbar i topplägen runt om i Europa.

- World Class Health Academy och våra övriga nyetableringar kommer ge ännu fler stockholmare möjlighet att uppleva den unika kvalitet och känsla som World Class satsar på både i Sverige och internationellt, säger Pelle Johansson, VD för World Class Sverige.

Anläggningen i designhögskolan Beckmans nuvarande lokaler är den senaste i en rad satsningar som World Class gör i Stockholmsområdet. World Class har nyligen öppnat exklusiva anläggningar på Döbelnsgatan i Vasastan samt på Värmdö och planerar att inom kort etablera en ny klubb vid Odenplan i Stockholm.

Den 2000 m2 stora anläggningen i ett eget hus precis vid Stureplan kommer att designas av den italienske arkitekten Federico Delrosso tillsammans med Millimeter Arkitekter samt inredas med möbler av Djon Clausen, tidigare NK inredning. Dagsljus i alla utrymmen, gruppträningssalar, yoga-studio och både utomhusterrass och vinterträdgård bildar tillsammans en unik helhet.World Class Health Academy beräknas öppna i december 2008.

För ytterligare information kontakta:

Pelle Johansson, VD för World Class Sverige

Tel: 08-4441646 Mobil: 0706-630061

pelle.johansson@worldclass.se

World Class Certified Adviser på First North är: Thenberg & Kinde Fondkommission AB, tel. 031-745 50 30.

Om World Class:World Class är en internationell koncern som driver 45 hälso- och rekreationsanläggningar i elva länder. Affärsidén går ut på att lönsamt utveckla, driva och exploatera varumärket World Class inom hälsa, rekreation och livsstil. Den prioriterade marknaden för en framtida expansion är Östeuropa där bolaget är marknadsledande. Koncernen omsatte år 2007 cirka 140 miljoner SEK vid de egna anläggningarna och över 250 miljoner SEK i hela nätverket, inkluderat franchise- och licenstagare. World Class-koncernen sysselsätter över 1 000 personer och listades på NASDAQ-OMX First North våren 2008. www.worldclass.se