Pressmeddelande -

Cambio och Worldish undertecknar ett partnerskap för att överbrygga kommunikationsbarriärer inom hälso- och sjukvård samt inom kommunal omsorg

Cambio är en ledande leverantör inom ehälsa, bland annat av det elektroniska patientjournalsystemet Cambio COSMIC. Worldish levererar den unika kommunikationsassistenten Helen® för att överbrygga språkbarriärer. Samarbetet mellan de båda företagen ska främja ytterligare förbättringar av vårdkvaliteten i svenska regioner och kommuner och bidra till att tillgängliggöra vården för de med språkliga- och/eller funktionshinder. Väl fungerande kommunikation mellan patient och vårdgivare, såväl som mellan vårdgivare, är en nyckel till mer jämlik vård och ökad patientsäkerhet samt en drivkraft för att minska variationer i vårdens resultat.

- Vi är väldigt glada och stolta över det här samarbetet som vi tror kommer att gynna svensk vård och omsorg och inte minst patienterna. Som ett första steg kommer Helen inkluderas i Cambios produktportfölj och erbjudas till Cambios kunder på den svenska marknaden. På längre sikt är ambitionen att vidareutveckla och integrera systemlösningarna säger Abhishek Jacob, CEO - Worldish AB

För ytterligare information:

Abhishek Jacob, CEO - Worldish AB

Email: abhishek.jacob@worldish.se

Jenny Styren, Chief Marketing & Communication Officer - Cambio Healthcare Systems AB

E-mail: jenny.styren@cambio.se