Würth-gruppen redovisar en stark tillväxt första halvåret 2011

Den världsledande koncernen inom förbrukningsmaterial för industri, bygg och hantverk, redovisar en försäljning under första halvåret 2011 på 4,78 miljarder EUR. Koncernen, som ägs av familjen Würth, slog även nytt försäljningsrekord: tillväxten ökade med 15,1 procent jämfört med det första halvåret 2010.

Styrelseordföranden Robert Friedmann kommenterar: ”- Vi lyckades bibehålla den dynamiska tillväxten som vi hade under första kvartalet 2011, och nådde en tvåsiffrig tillväxt även under det andra kvartalet. En stor bidragande orsak till vår framgång är vårt fokus på säljorienterade aktiviteter. Vi planerar att även avsluta 2011 med en tvåsiffrig tillväxt. Den positiva trenden avspeglas även i det operativa resultatet för Würth-gruppen, som blev 245 miljoner EUR under det första halvåret.”

Under juli/augusti kommer ägaren och grundaren Prof. Dr. h. c. mult. Reinhold Würth att tillbringa sin semester i Sverige. Han kommer att besöka Sveriges västra och östra kust med sin båt ”Vibrant Curiosity”. I mitten av augusti kommer Reinhold Würth även besöka Würth Svenska ABs huvudkontor i Örebro.