Würth ökar lönsamheten för Byggsverige

Med konceptet Würth hela vägen förändrar Würth Byggsverige genom att få byggbranschen att våga ifrågasätta det invanda.

Behovet att kunna ta betalt för förbrukningsmaterial ökar hela tiden. Det är lättare att ta betalt för materialet om det är specificerat. Würth har tagit fram en databaserad lösning där användaren med hjälp av streckkoder enkelt kan skapa ett fakturaunderlag för förbrukningsmaterialet och därmed få betalt för allt förbrukningsmaterial.

- Med hjälp av ORSYscan får användaren förbrukningen registrerad direkt i sitt affärssystem, säger Patrik Olsson, Divisionschef, Würth Svenska AB. Han fortsätter: De får därmed en bra överblick över förbrukningen och ökar sin lönsamhet genom att de lättare kan ta betalt för förbrukningsmaterialet.

ORSYscan installeras och konfigureras av Würth, och uppmärkning av ORSY-hyllorna med streckkoder sköts av Würths representant. I programmet finns Würths artikelsortiment inlagt från början, tillsammans med det pris användaren vill fakturera till slutkund.

ORSYscan är en av de produkter och tjänster som Würth visar i sin monter på Nordbygg. Dessutom kommer företaget att visa övriga delar i konceptet Würth hela vägen, bl.a ORSYtainer som är en specialinredd container för byggarbetsplatsen där Würth ser till att rätt produkt för varje byggfas finns tillgängliga vid rätt tidpunkt. På så sätt kan Würths kunder spara mycket tid och pengar. Würth kommer även att demonstrera fallskydd och berätta mer om fallskyddsutbildningarna som företaget anordnar för att användarna ska känna sig trygga och kunna använda utrustningen på ett optimalt sätt.

- Vi hjälper till att effektivisera byggarbetsplatserna i Sverige, och därigenom underlättar vi för byggföretagen att nå uppsatta lönsamhetsmål, avslutar Patrik Olsson.