Würth öppnar ännu en butik i Örebro

- Affärer sker lokalt, och då är det väsentligt att finnas till hands i hela Sverige med både säljare och butiker. Vi vill öka vår lokala närvaro och stärka vår kompetens ute i landet, och det gör vi nu med nya Örebrobutiken, säger Torbjörn Seger, VD för Würth Svenska AB.

Butiken kommer att vara fylld med ett brett utbud av Würths kvalitetsprodukter inom verktyg, maskiner, fästmaterial, skyddsutrustning och förbrukningsmaterial för industri, bygg, hantverk och fordonsverkstäder. Precis som i den senaste butiken i Västerås kommer Würth att fylla nya Örebrobutiken med mer byggrelaterade produkter än tidigare.

- Läget är strategiskt rätt och vi kommer att öka närheten och servicen till våra kunder. Etableringen är också en viktig del i vår byggsatsning och storleken på lokalen gör att vi nu kan erbjuda ett attraktivt produktsortiment till våra byggkunder, avslutar Torbjörn Seger.

För mer information kontakta:

Marknadschef Fredrik Holm

E-post: fredrik.holm@wuerth.se