Jan Kahlin, chef butik, ser fram emot att Würth öppnar butik i Borås

Würth öppnar butik i Borås - öppningsdagar 3-4 december

Würth Svenska AB, som är en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till proffsmarknaden, utökar sitt landsomfattande butiksnät med en ny butik. Butiken är Würths 35:e butik och ligger på Sandlidsgatan 1 i Borås och öppnar 3-4 december.

Würth har redan sedan tidigare kundrelationer i området och Borås har länge funnits på kartan som möjlig ort för butiksetablering. Nu har man hittat ett bra läge att öppna butik på.

- Vi har länge tittat på Borås som möjlig ort för en ny butik så när detta läge dök upp var det ett utmärkt tillfälle att öppna en Würth-butik. Nu kommer vi ännu närmare kunden genom att kunna erbjuda bättre service och ett brett sortiment direkt på hyllan, säger Jan Kahlin Chef Butik.

Butiken ligger på Sandlidsgatan 1, vid ett helt nytt PRO Stop som byggts upp för hantverkare längs Göteborgsvägen.

- Det känns jätteroligt att vi öppnar i Borås. Vi har redan sedan tidigare fältsäljare i området och ett brett kundunderlag som vi tror kommer uppskatta närheten även till en butik. Vi har två engagerade butikssäljare i butiken som verkligen ser fram emot att få välkomna kunderna till butiken, både nya och tidigare, fortsätter Jan.

Butiken slår upp sina portar 3-4 december. Någon vanlig invigning blir det dock inte den här gången med tanke på rådande omständigheter. I samband med att butiken öppnar kommer det att erbjudas öppningspriser på kvalitetsprodukterna i butiken. Vill man inte besöka butiken kan man ringa in sin order så förbereder butikspersonalen den för upphämtning inom en timme.

- Vi har också infört extra service till de kunder som inte vill, eller kan ta sig till butiken. Vi erbjuder bland annat Beröringsfri leverans. Har kunden ringt in en order eller beställt på nätet för att hämta i butik så kan man ringa butiken när man är på väg så kommer vi ut med leveransen. Vi vill att våra kunder ska kunna få tillgång till sitt förbrukningsmaterial, men ändå känna sig trygg, avslutar Jan Kahlin.