Jan Kahlin, chef butik ser fram emot den nya etableringen i Kristianstad

Würth öppnar ny butik i Kristianstad på attraktivt läge i Långebro-området

Würth som är en ledande leverantör av verktyg, skruv, skyddsutrustning, arbetskläder och andra produkter för yrkesproffs öppnar butik i Kristianstad. Butiken kommer att ligga på Kärrvägen 6 i Långebro-området och förväntas bli en viktig mötesplats för kunderna i regionen.

Würths expansion av butikskedjan är en central del av företagets strategi, där butikerna fungerar som viktiga och naturliga mötesplatser för kunderna. Vi har sedan tidigare ett långtgående samarbete med många befintliga kunder i området och det är med glädje vi meddelar att butiken i Kristianstad öppnar 28 september. Jan Kahlin, chef för butikerna på Würth berättar;

-Kristianstad har länge varit en intressant marknad för Würth, med en hög närvaro av fältsäljare och en etablerad kundbas. Efterfrågan från våra kunder på en butik i området har varit betydande och vi är entusiastiska över möjligheten att äntligen kunna erbjuda våra tjänster och produkter på plats i Kristianstad. Den nya butiken kommer att ge våra befintliga och nya kunder möjlighet att få tillgång till vårt breda sortiment och dra nytta av den kompetens och service som vi erbjuder.

I den nya butiken kommer kunderna att hitta ett omfattande utbud av produkter som är särskilt anpassade för yrkesproffs. Verktyg, fästmaterial, skyddsutrustning och maskiner är bara några exempel på vad som kommer att finnas tillgängligt. Vår kunniga personal kommer att vara till hands för att erbjuda råd och tips, samt den bästa servicen.

Linda Bertilsson, butiksansvarig i Kristianstad och berättar om sina förväntningar,

-Det känns både roligt och spännande att vi nu närmar oss öppningen. Förutom ett brett utbud av produkter för proffs kan kunderna förvänta sig en hög servicenivå och god kompetens. I butiken kommer det också att kunna vara olika typer av utbildningar och kundevent och vi vill att butiken ska fungera som en naturlig mötesplats för våra kunder.

-Vi hoppas verkligen att våra kunder kommer att trivas med oss och vi kommer att sträva efter att hjälpa kunderna på bästa sätt så att de ska känna sig nöjda med oss.

Würth ser fram emot att välkomna kunder till den nya butiken och att fortsätta bygga starka relationer med kunderna i Kristianstadsregionen. Genom att öppna denna butik tar vi ännu ett steg mot att stärka vår närvaro och service på den svenska marknaden.

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med ca 83 000 anställda och omsatte ca 17,1 miljarder Euro 2021. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB hade 450 anställda 2021. www.wurth.se