På mässan visar Würth upp sitt erbjudande inom E-mobility som innefattar ett utbud av tjänster, utbildningar och produkter som krävs för att arbeta med elfordon.

Würth ställer ut på Automässan 18–21 januari

18–21 januari ställer Würth ut på Automässan i Göteborg. Automässan är Nordens största mötesplats för motorbranschens service- och eftermarknad. I montern visar Würth det senaste inom koncept, tjänster, utbildningar och produkter. Patrik Löhmus är chef för Fordonsdivisionen och berättar om varför deltagandet på mässan är viktigt för Würth.

-För oss är detta en mötesplats där vi träffar många av våra kunder med framtiden i fokus. Vi får möjlighet att visa hur vi som leverantör kan hjälpa till att göra en modern verkstad effektivare i dagens för många pressade situationer. Tid är en viktig resurs som vi inte får mer av, här kan vi hjälpa till och skapa utrymme för våra kunder att få ut max i sin verksamhet.

Ett fokus i montern är Würths koncept för E-mobility som innefattar ett utbud av tjänster, utbildningar och produkter som krävs för att arbeta med elfordon. I montern presenteras också det senaste inom vårt servicekoncept ORSY, där nya digitala lösningar kan hjälpa till att minska inköps- och lagringskostnader, öka tillgången på varor och minska eventuellt svinn av förbrukningsvaror. Patrik Löhmus fortsätter;

-I vår monter kan man också få uppslag till nya intäktsmöjligheter och möjlighet att utveckla sitt erbjudande till sina kunder. Här erbjuder vi lönsamma koncept och tjänster som är relativt snabba att komma igång med.

Förutom presentation av tjänster och koncept kommer det att finnas ett antal demostationer inom bland annat karosseri, tvätt och rekond och diagnostik.

-Besök vår monter för att få inspiration, diskutera behov av produkter och tjänster framöver och se alla nyheter som kommer 2023. Vi ser fram emot att ta en dialog om hur vi kan hjälpa till med utmaningar för en bransch i snabb förändring, avslutar Patrik Löhmus.

Träffa Würth Svenska i monter B06:02.