Torbjörn Seger, VD och Jan Kahlin, Chef, Butik Würth Svenska AB

Würth Svenska AB expanderar och öppnar sin första Megastore vid Norrtull

Würth Svenska AB utökar sitt butiksnät och öppnar sin första Megastore på Sveavägen vid Norrtull. Showroom, utbildningslokaler och demostationer gör den här butiken till något utöver det vanliga.

Butiken blir Würths sjunde butik i Stockholms län och även Würths första Megastore. En butik som inte bara skiljer sig till yta från de andra butikerna utan även kommer att ha ett bredare sortiment, ett showroom och ett utbildningscentrum. Läget är omsorgsfullt valt för att öka tillgängligheten för kunderna i området. Jan Kahlin är chef för Würths butikskedja och berättar om satsningen;

-Vi har under lång tid letat efter ett bra centralt läge i Stockholmsområdet och har nu lyckats hitta ett bra butiksläge på Sveavägen 167 i Norrtull där E4:an norrifrån går in mot centrum. Vi kommer att öka tillgängligheten för våra kunder som utför sina arbeten innanför tullarna eller på väg ut eller in till innerstan. Våra kunder kommer också erbjudas ett brett utbud av expressleveranser från butik till kund.

Ett showroom som visar Würths koncept och tjänster

Würth erbjuder förutom produkter, flera viktiga koncept och relaterade tjänster som skapar möjligheter för kunderna att effektivisera sin verksamhet. Exempel på detta kommer man att kunna uppleva i butikens showroom. Jan Kahlin fortsätter;

-Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial. Tanken är att kunderna ska kunna besöka vårt showroom och få inspiration och kunskap kring hur de kan spara tid med hjälp av våra system och service. Några av de lösningar vi kommer att visa upp är våra digitala servicelösningar, lagersystem och paketerade koncept för den ambulerande hantverkaren.

I Würth Megastore kommer det även finnas lokaler för utbildningar och konferenser samt demostationer för produkter. Butiken kommer även ha olika avdelningar med ett komplett sortiment för bl.a. hiss, lås, larm och rekond. Würth Svenskas VD, Torbjörn Seger berättar;

-Würth har ett stort antal kundutbildningar och olika koncept som butiken nu kan visa upp på ett enkelt och bra sätt. Det kommer att skapa ökad förståelse för våra lösningar och hur det kan underlätta kundernas vardag.

Torbjörn Seger ser fram emot att erbjuda kunderna i Stockholmsområdet en Megastore med alla dess fördelar, han fortsätter;

-Würth Megastore är en satsning för att ta ytterligare ett steg på den starka Stockholmsmarknaden. Vi har länge haft tankarna på att öppna en Megastore som erbjuder mer än bara ett brett produktsortiment. Det känns helt rätt att Norrtull nu blir platsen för detta och att vi får möjlighet att visa upp hela Würths erbjudande med anpassade lokaler för utbildningar och konferenser.

Würth Megastore öppnar under april 2022.