Jan Kahlin, chef butik Würth Svenska AB

Würth Svenska AB expanderar: öppnar ny butik i Halmstad

Würth Svenska AB, som är en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till proffsmarknaden, utökar sitt landsomfattande butiksnät. Den nya butiken ligger på Laholmsvägen 84 och öppnar 29 februari.

Den nya butiken kommer att erbjuda ett komplett sortiment av produkter inom fästmaterial, handverktyg, maskiner, kemi och personligt skydd. Produkter och lösningar som är speciellt utformade för att möta behoven hos yrkesproffs inom bland annat bygg, installation, fordon, hiss, lås, larm, metallsmide, fasad och plåtslagare.

Jan Kahlin, chef för butikskedjan, berättar om öppningen

- Vi har letat länge i Halmstad efter rätt läge, och vi är övertygade om att detta kommer att bli en framgång. Det är en efterlängtad öppning, och vi ser fram emot att erbjuda våra kunder i området en förstklassig service.

För att ytterligare förbättra kundupplevelsen kommer butiken att erbjuda tjänster som besiktning av fallskydd, sortimentsväskor med påfyllnadsservice och fotscanning. Dessutom kommer kunnig personal att vara tillgänglig för att hjälpa kunderna att hitta de bästa produkterna och lösningarna för deras specifika behov.

Jan Kahlin fortsätter;

- Vi har redan idag ett stort antal kunder i området och hög närvaro av fältsäljare. Den nya butiken kommer att förstärka Würths närvaro i området och ge både nya och befintliga kunder ännu bättre service och ett brett sortiment direkt från hyllan.

- Det känns fantastiskt kul att äntligen få öppna i Halmstad, och att vi har ett sånt bra team i området sedan tidigare som varit väldigt engagerade kring att starta upp butiken. Dessutom känns det jättekul att få erbjuda våra befintliga kunder i Halmstad en fin butik med tillgång till ett brett sortiment direkt från hyllan, fortsätter Jan Kahlin.

För att fira öppningen kommer det att finnas specialerbjudanden och aktiviteter för besökare under invigningen. Würth Svenska AB ser fram emot att stärka sin närvaro i Halmstad och fortsätta vara den pålitliga partnern för alla yrkesproffs i området.