Patrik Löhmus, divisionchef Würth tillsammans med Daniel Wirzén, chef för TUNAP Sverige

Würth Svenska AB och TUNAP inleder strategiskt samarbete

Würth Svenska AB har skrivit ett spännande samarbetsavtal med TUNAP. Detta partnerskap kommer att förstärka Würth Svenska AB:s kemisortiment genom att introducera en ny och grön linje från TUNAP.

Produktsortimentet från TUNAP består av 4 delar, AirCo well för AC rengöring på riktigt, Bränsletillsatser, ”Problemlösare” och Human+Technology serien – den senare är den gröna linjen som adresserar behoven inom alla divisioner. Därmed tar vi också över hela distributionen av TUNAPs produkter inom Sverige, vilket blir giltigt från och med 1 januari 2024. Patrik Löhmus är chef för Würths Auto-division och berättar om samarbetet;

-Detta samarbete är en viktig milstolpe för både Würth Svenska AB och TUNAP. Genom att samarbeta kommer vi att kunna erbjuda våra kunder ännu mer innovativa och kvalitativa lösningar inom kemiteknik. Fokus för oss ligger på att erbjuda våra kunder nya tjänster och intäktssökare som AirCo well. TUNAP är kända för sin expertis och deras gröna och miljöanpassade produkter kompletterar perfekt vårt befintliga sortiment.

Würth kommer att lagerhålla ett sortiment av cirka 40 produkter från TUNAP. Våra kunder kommer också att ha möjlighet att dra nytta av tillgängligheten och supporten från TUNAPs säljteam, vilket kommer att stärka vår kompetens och expertis inom området.

Daniel Wirzén är chef på TUNAP Sverige och berättar om samarbetet;

-Würth, en marknadsgigant som bidrar med erfarenhet och nätverk medan vi, som disruptiva innovatörer, breddar gränserna för produktutveckling och tjänster. Genom denna sammanslagning kombinerar vi det bästa för att skapa en oöverträffad synergi och framgång för våra kunder.

Partnerskapet kommer att gynna båda parter på lång sikt. För Würth Svenska AB innebär det att vi kan erbjuda ett ännu bredare sortiment av högkvalitativa produkter och stärka vår position som en pålitlig leverantör inom kemiteknik. För TUNAP öppnar detta avtal upp en viktig marknad i Sverige och ger dem tillgång till vårt starka distributionsnätverk. Patrik Löhmus avslutar;

-Vi ser fram emot att ta detta gemensamma steg med TUNAP och är övertygade om att vårt samarbete kommer att gynna både våra företag och våra kunder. Tillsammans kommer vi att skapa gröna och hållbara lösningar inom kemiteknik och fortsätta förstärka vår närvaro på marknaden.

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med ca 87 000 anställda och omsatte ca 19,9 miljarder Euro 2022. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB hade 450 anställda 2022. www.wurth.se

Patrik Löhmus

Divisionschef Fordon Fordon 070-612 48 32