Würth Svenska AB öppnar butik i Växjö

Würth Svenska AB öppnar butik i Växjö

Würth Svenska AB, som är en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till proffsmarknaden, utökar sitt landsomfattande butiksnät, nu är det klart att nästa butiksetablering blir i Växjö.

Bolaget som nyligen öppnat butiker i Malmö och Stockholm fortsätter sin expansion och öppnar en butik i Växjö under första delen av 2020. Butiken blir bolagets 33:e butik och ligger på ett strategiskt trafikorienterat läge i Växjö tillsammans med andra B2B-verksamheter och gott om hantverkare i området.

Förutom att Växjö är en stor universitetsstad med stark tillväxt, så är det ett viktigt och prioriterat geografiskt område i vår strategi. Vi har många kunder här och vill öka vår service och tillgänglighet för dessa kunder. Samtidigt så vill vi vinna nya kunder. Vi har tittat på Växjö under en längre tid och nu äntligen hittat ett bra butiksläge, säger Torbjörn Seger, VD Würth Svenska AB.

Torbjörn Seger fortsätter;

Vi har respekt för att många butikskedjor har det tufft, men vi kommer att fortsätta öppna butiker framöver. Det är en del av vår strategi och butikerna är en viktig och naturlig mötesplats för våra kunder. Samtidigt så måste även vi se över butikernas prestationer kontinuerligt och det kan innebära att vi flyttar eller stänger någon butik.

Den nya Würth-butiken kommer vara på 500 kvm och ha ett brett och attraktivt utbud som passar kunder inom både fordon, bygg och metall. Sortimentet i butiken kommer samtidigt att vara anpassat till det lokala kundbehovet på orten.

I och med butiksöppningen i Växjö kommer Würth att ha totalt 33 butiker i Sverige.

Regioner

Würth är världens största företag inom förbrukningsmaterial till fordonsverkstäder, hantverkare, byggföretag och industriföretag. Företaget grundades av Adolf Würth i Tyskland 1945. Idag driver tredje generationen företaget. Würth finns i 84 länder med ca 77 000 anställda och omsätter ca 136 miljarder kronor 2018. Würth har funnits i Sverige sedan 1967. Huvudkontor och centrallager finns i Örebro. Würth Svenska AB hade 415 anställda 2018. www.wurth.se