Jan Kahlin, Chef butik på Würth Svenska AB berättar om satsningen i Göteborg

Würth Svenska AB öppnar ny butik i Hisings Backa

Würth Svenska AB, som är en av Sveriges ledande leverantörer av förbrukningsmaterial, verktyg och maskiner till proffsmarknaden, öppnar ny butik i Hisings Backa i Göteborg. Detta är Würths tredje butik i Göteborgs-området och den nya butiken slår upp portarna 8 april.

Würths butikskedja har haft en väldigt god tillväxt senaste året. Under förra året öppnades nya butiker i Uppsala, Växjö, Borås och Eskilstuna och nu följer alltså kedjan upp med ytterligare en etablering i Göteborg.

- Att vi trots ett tufft år haft en sån god tillväxt i våra butiker visar att våra butiker är viktiga för våra kunder. Förutom produktbredden kan vi erbjuda en mycket hög service vilket våra kunder känner till och uppskattar, fortsätter Jan Kahlin.

Göteborg är ett prioriterat satsningsområde för Würth och de senaste åren har företaget öppnat butiker i Högsbo och Mölndal. Den nya butiken ligger i ett nyetablerat B2B-område i Norra Göteborg

- Göteborg är en tillväxtmarknad som är oerhört viktigt för oss och vi påbörjade en satsning här redan för ett par år sedan. Med våra butiker i Högsbo, Mölndal och nu Backa så täcker vi nu hela Göteborg och kommer ännu närmare våra kunder. Vi har i nuläget många kunder här och med en ny butik i norra delarna ökar vi tillgängligheten för våra kunder, berättar Jan Kahlin, chef Butik Würth Svenska AB.

- Det känns otroligt bra att vi etablerar oss i det här området. Det är ett helt nytt område med fokus på B2B-kunder så det känns helt rätt för oss att finnas där. Vi tror att vi genom den här etableringen också kommer att kunna nå nya kundgrupper, avslutar Jan Kahlin.

Brett utbud av produkter för olika branscher

I butiken arbetar Ann-Charlotte Nilsson och Malin Nyqvist. Båda med erfarenhet från Würth och med god kunskap om de produkter som butiken tillhandahåller. Ann-Charlotte Nilsson är butiksansvarig i den nya butiken;

- Vi ser väldigt mycket fram emot att få ta emot kunderna i den nya butiken. I butiken som är på 586 kvm kommer vi att erbjuda ett brett sortiment. Vi har bland annat gjort en stor satsning på allt inom Personligt skydd. Förutom skor, handskar och arbetskläder så kommer det också finnas möjlighet att trycka sin företagslogotyp på arbetskläder, säger Ann-Charlotte Nilsson.

Oavsett bransch så kommer kunderna att hitta en stor bredd på produkter. För att göra det ännu enklare är butiken uppdelad så att Hiss, Fordon och Tunga Fordon har egna avdelningar där det finns ett anpassat sortiment för de olika målgrupperna.

Under öppningsdagarna 8-9 april kommer det att demas produkter och vi har massor med fina öppningserbjudanden. Jag och Malin ser fram emot att få visa kunderna vår nya fina butik, avslutar Ann-Charlotte Nilsson.