Ny uppsättning Grand Cru från Rosendahl

Nya Grand Cru-servisen med de fyra karaktäristiska skårorna fulländar Rosendahls adelsmärke. Nu kan du duka ett helt Rosendahl Grand Cru-bord. Servisen är också praktisk eftersom den tål både maskindisk och att användas i mikrovågsugn. Rosendahls adelsmärke Grand Cru, hittills känt för sina vattenkaraffer och –glas med de karaktäristiska skårorna, får en sista tillökning: en helt ny uppsättning Grand Cru. Nu kan du duka ett helt bord med Grand-Cru-serien, som är en av de största designsuccéerna på många år. Rosendahls filosofi är och har alltid varit att skapa designfamiljer. Därför har det ända sedan introduktionen av begreppet Grand Cru – med en vinpropp 1993 – varit väntat att man en dag skulle kunna duka ett helt bord med Grand Cru. Nu är den dagen här då Grand Cru-begreppet fulländas i och med den senaste introduktionen. Så här skapas uppsättningen Grand Cru. Grand Cru-servisen lever helt upp till Grand Cru-familjens adelsmärke. Servisen är tillverkad av finaste benporslin i en läcker krämnyans. Med de fyra Grand Cru-skårorna som enda utsmyckning förmedlar servisen helt den funktionalitet och renhet som är alla Grand Cru-produkternas stilspråk. Grand Cru-porslinet är kronan på verket på en produktserie som är en av de största designsuccéerna på många år. Men som också är en succé ur brukssynvinkel. Glas och karaffer kan diskas i diskmaskin, liksom Grand Cru-porslinet, som också kan användas i mikrovågsugn. Initialt introducerar Rosendahl fyra tallriksstorlekar på respektive 30, 27, 23 och 19 cm. Till det kommer en skål på 19 cm och en kopp med fat. Priset för mattallriken är SEK 179. Rosendahl är ett danskt företag som tillverkar designprodukter och presentartiklar av hög kvalitet. Företaget grundades 1984 av Erik Rosendahl. I dag säljs Rosendahls produkter över hela världen. För ytterligare information, kontakta: Rosendahl: Margit Robbert Telefon +45 45 88 66 33 – mobil +45 25 16 07 25 mr@rosendahl.dk House of Communication AS: Annette Spanggaard Telefon – 08 22 30 10 – mobil +47 48 06 61 47 annette@houseofcommunication.com Inreda: Camilla Näslund inreda@inreda.se Telefon 090 701088 Mobil 070 3002 423 www.rosendahl.dk Bilder finns på service.rosendahl.dk

• Kontrakt, uppdrag