HoloLens och Office365 i fokus i Östersund

Nyhet   •   Okt 06, 2017 10:02 CEST

Deltagarna testar HoloLens

Intresset var stort när Xelent bjöd in till event riktat mot bygg- och konstruktionsbranschen och HoloLens för första gången visades i norra Sverige. Anders Lundgren från Information Experience Sweden AB berättade om olika situationer där HoloLens kan revolutionera arbetssätt och demonstrerade sedan hur det kan se ut. Flertalet av eventbesökarna såg fördelarna med att kunna nyttja HoloLens till bland annat projektering, byggsäkerhet och samarbeten på distans.

CG Lindström från Microsoft visade upp Surface-portföljen och berättade om deras vision kring moderna verktyg och samarbeten, samtidigt guidade han genom Office365 och funktionaliteten bortom traditionella program såsom Word, Powerpoint och Excel. Temat var det nya arbetslivet och den digitala transformationen som pågår. Fokus låg på mobilitet och säkerhet.

Efter föredragen fanns chans att mingla runt, testa HoloLens och prata med Microsoft. Ricoh, med Patrik Zetterström, fanns representerade och visade hållbara utskrifter i storformat. Konsulter från Xelent gav tips angående Office365 och hur verktygen på bästa sätt kan nyttjas i olika verksamheter och arbetsgrupper.