Xelera, din webbyrå i Göteborg om webbkommunikation: sociala medier och displayannonsering

Det är med stort nöje som webbyrån Xelera presenterar Jonas Carlström, en hjälpande hand när det kommer till att öka webbtrafiken, träffa rätt målgrupp och omvandla ett besök till ett köp. Här ger han sina bästa tips på hur man ökar chanserna för fler digitala affärer med hjälp av sociala medier, kombinerat med displayannonsering.

Fördubbla din genomslagskraft i sociala medier med displayannonsering

Sociala media är idag ofta integrerad i dagens digitala marknadsföring. Med sociala medier kan du öka medvetenheten, utbilda potentiella kunder och bidra till att fler kommer in i din säljprocess.Vad många inte uppmärksammar är de likheter som finns mellan sociala medier och displayannonsering när det gäller värdet som de båda kanalerna kan bidra med.

Genom att använda befintliga sociala media strategier även för displayannonsering så kan markandsförare idag nå väldigt bra resultat i en parallell marknadsföringskanal. På så vis kan man fördubbla genomslagskraften för sin marknadsföring utan mycket extra arbete. I den här artikeln skall jag visa några exempel på hur man kan lyckas med det.

Använd dina strategier för sociala media även för displayannonsering

Om du redan har en samling strategier för att skapa medvetenhet och utbilda intresserade via sociala medier så är det bara att tillämpa dessa även för displayannonsering. På så vis kan du nå längre än de sociala plattformar du använder idag och nå fler intresserade personer på helt andra ställen online.

En stor fördel med Internet är att vi konsumenter idag har chansen att undersöka om eventuella köp passar oss innan vi ens behöver tala med en säljare. Sociala medier spelar en viktig roll för hur man kan påverka personers köpbeslut under den perioden.

Men vad händer när de lämnar din Facebooksida, LinkedIn eller Google+ sida?

Läs den spännande fortsättningen på Xelera Tipsar-bloggen

• sociala medier