Xeleras webbkoncept växer!

Webben blir allt mer en kommunikationsplattform med bredd och plats för flertalet olika medier. Kraven höjs ständigt för konceptbyråer och för att vi ska fortsätta ligga i framkant gäller det att vi fortsätter växa kompetensmässigt. Efter en hel del vridande och vändande, djupgående analyser och varierande åsikter, så har vi kommit fram till att den mest logiska lösning är att erbjuda fyra, nya, spännande tjänster på Xelera!

De fyra nya tjänsterna är Rörlig media, Animerad media, Corporate Storytelling och Innehållskommunikation. Tjänsterna resulterar i att vi ytterligare förstärker vår målbild som en komplett konceptbyrå för webben, samt skapar möjligheter att skänka kunden ett tydligare mervärde.

Rörlig media innebär att vi samlar in bild- och textmaterial för att sedan klippa ihop det till ett multimedialt bildspel. Animerad media är det äldre och något starkare syskonet, med kundens fantasi som främsta inspirationskälla. Våra duktiga animatörer och grafiska formgivare skapar en unikt utformad film, avsedd för en mängd olika användningsområden.

Läs mer om Rörlig media och Animerad media på Xeleras webbplats.

Det är insidan som räknas, eller hur? Förhoppningsvis får vi ett rungande ja på den frågan för vi har nämligen utformat två av våra nya tjänster utifrån den devisen. Innehållskommunikation är en tjänst som bygger på att vi genom textkommunikation, hjälper företagen med att skapa en levande webbplats. Vi har strukturerat ett prenumerationsupplägg för publicering av månatliga publiceringar av blogginlägg, nyheter och kortare intervjuer. Vi ser dessutom till att ge liv åt ditt företags story genom att ta fram en varumärkesbyggande text som ersätter den stela, gamla företagsbiografin. I tjänsten Corporate Storytelling ingår ett grundligt researcharbete, intervjuer med företagets medarbetare och idéskapande tillsammans med kunden.

Läs mer om Innehållskommunikation och Corporate Storytelling på Xeleras webbplats.

Xelera - När du vill visualisera, kommunicera och agera via webben.

Webbyrå Xelera – Göteborgs konceptbyrå för webbkommunikation

Xelera är webbyrån i Göteborg som bygger webb och dessutom agerar som kundens konceptbyrå för webbkommunikation.

Under vårt tak finner du kunniga eldsjälar inom allt från teknik och design, till webbcopy och webbstrategi.

Tillsammans med vårt breda partnersnätverk utgör vi ett oslagbart webbteam med lika mycket fokus på att leverera förstklassiga företagssajter, som på att vårda kundrelationer och uppdaterar våra kunder med senaste nytt inom webbkoncept.

Vi har börjat komma igång med våra torsdagsevent där vi bjuder in kunniga föreläsare till att hålla inspirerande workshops för Göteborgs alla webbintresserade. Xelera Tipsar-bloggen fortsätter gästas av många eminenta bloggare som är villiga att dela med sig av sin kunskap och erfarenhet.

Du hittar oss på Twitter (följ #webbyrå dagliga tips) eller på Google+, eller Linkedin.

Vill du veta mer?  Besök oss på kontoret eller kontakta oss online!