Xenit blir Citrix Platinum-partner

Xenit har utnämnts till Citrix Platinum-partner. Därmed når man den högsta nivån i Citrix partnerprogram.

Ända sedan starten 2009 har Citrix teknologi spelat en central roll i Xenits erbjudande av säkra och effektiva virtuella arbetsplatser. Xenit har tidigare fått utmärkelsen ”Sveriges snabbast växande Citrix-partner” och på företaget jobbar Sveriges enda Citrix Technology Professional.

För att uppnå Citrix Platinum-partnerskap ställs mycket höga krav på både kompetens och försäljningsvolym. Xenit är det fjärde företaget i Sverige som når den nivån.

– Bakom utnämningen ligger många års hårt arbete och jag är oerhört stolt. Att vi blir Platinum-partner är verkligen ett bevis på vår styrka inom Citrix, att vi har de bästa medarbetarna och kan produkterna. De kunder som väljer oss som partner kan känna sig trygga med att vi förstår deras utmaningar och alltid levererar de bästa lösningarna, säger Linus Lindström, vd på Xenit.

Citrix är marknadsledande inom teknologi för digitala arbetsplatser och deras produkter har idag över 100 miljoner användare världen över.

– Det är med stor glädje vi välkomnar Xenit som Citrix Platinum-partner. Med sin starka kompetens och breda lokala närvaro är de en mycket viktig samarbetspartner till oss. Xenit driver Citrix-affären framåt och levererar kontinuerligt nyckelfärdiga lösningar med fokus på verksamhetsnytta till sina kunder, säger Mattias Björkman, Channel Manager på Citrix Sverige.