Anders Öfvergård är "världens jobbigaste kompis" i XL-BYGGs nya reklamfilmer

Anders Öfvergård är "världens jobbigaste kompis" i XL-BYGGs nya reklamfilmer

Den här veckan börjar XL-BYGGs nya reklamfilmer rulla i TV. I huvudrollen finns Anders Öfvergård som är en lite jobbig kompis som ”flyttar hem” till Hanna och Jonatan och deras barn. De är de första filmerna i ett långsiktigt samarbete mellan XL-BYGG och Anders.

Filmerna kommer lagom till kampanjen ”Välkommen till vår fest” och syftar till att få Sveriges husägare att göra en ordentlig vårkoll för att se vad som behöver fixas på huset.

– En del saker är måstesaker som man verkligen behöver göra, annat är sånt som man vill göra och som kanske inte måste fixas med en gång. Det är viktigt att göra den där vårkollen och verkligen komma igång, förklarar Anders Öfvergård.

Modern till de fyra reklamfilmerna är en längre projektfilm och det är den första s.k. webbisoden i en serie där man kan fördjupa sig lite mer i Anders olika projekt tillsammans med XL-BYGG.

– Tanken med denna första webbisod och de första filmerna är att peka på viktiga saker som man bör kolla, men också att inspirera och visa vad man behöver för verktyg och utrustning, samt att ge tips på hur man kan gå till väga, säger Robert Pripp, reklamchef för XL-BYGG.

Filmerna är en del i kampanjen som även består av ODR-tidningen ”Lyckade Byggresultat” som når över en miljon villaägare, annonser i kvälls- och lokalpress, xlbygg.se, sociala medier, digital signage, butiksmaterial, banners och andra digitala enheter m.m.

Alla filmer går att se via nedanstående länkar och de är framtagna med hjälp av reklambyrån Blomquist och produktionsbyrån STO-CPH.

För mer info kontakta:

Robert Pripp, Reklamchef XL-BYGG