Efterlängtad BOLIST-butik öppnar i Sunne

Efterlängtad BOLIST-butik öppnar i Sunne

I mitten av september öppnar äntligen den nya BOLIST-butiken Sunne Byggshop på Sundgatan 13 i Sunne. Den 200 kvadratmeter stora bygghandeln kommer att tillhandahålla ett traditionellt byggsortiment som syftar till att möta både proffs- och privatkunders behov.

– Det finns ett stort behov av en välsorterad bygg- och järnhandel här i Sunne. Det bor många hantverkare och hemmafixare i trakten och många har uttryckt en önskan om en BOLIST-butik på orten. Det är roligt att vi har fått ett så varmt och engagerat bemötande, säger Rickard Kjelkenes, platschef på Bolist-Sunne Byggshop.

BOLIST Sunne Byggshop blir det nyaste tillskottet till Handelsgruppen och totalt har Handelsgruppen nu åtta butiker i Dalarna och Värmland. Expansionen skapar möjlighet till ytterligare synergier mellan butikerna, då Sunne Byggshop kommer samarbeta med Handelsgruppens Ekshärads Bygg & Järn.

– Samarbetet med BOLIST Ekshärads Bygg & Järn ger oss tillgång till mer material och även möjlighet att ha bland annat lastbilsutkörning med kran. Det är en enorm fördel att kunna samarbeta över butikerna, säger Rickard Kjelkenes.

Utöver byggvaruhandeln i Sunne har BOLIST under våren och sommaren slagit upp dörrarna till nya butiker i bland annat Strömstad, Högsby och Skottorp. Det finns nu 190 BOLIST-butiker runt om i landet, och det totala antalet byggvaruhandlare som går under Mestergruppen Sveriges flagg uppgår till 280.