Välkommen till proffsens hemmaplan!

Välkommen till proffsens hemmaplan!

XL-BYGG har alltid strävat efter att vara hantverkarnas högra hand genom hela byggprocessen, något vi tagit fasta på i senaste reklamkonceptet ”Proffsens hemmaplan”. XL-BYGG vill spegla den speciella anda som finns på anläggningarna runt om i landet.

Att bygga långsiktiga kundrelationer handlar inte bara om att erbjuda rätt produkt till rätt pris. Vår unika affärsmodell, med våra drygt 80 företagare som också är delägare i XL-BYGG, har under många år byggt starka och lojala relationer med sina proffskunder, vilket också avspeglas i resultatet från vår senaste kundundersökning.

I undersökningen som genomfördes under september, deltog över tusen proffskunder i hela landet. Nio av tio väljer att vara kund hos XL-BYGG främst för att de upplever att personalen är kunnig och att de får bra service och kundbemötande, i kombination med de givna aspekterna av rätt sortiment, läge och pris. Dessutom har fler än hälften av kunderna XL-BYGG som sitt första val. Bland dessa kunder är också lojaliteten och viljan att rekommendera XL-BYGG mycket hög.

– Vi har fått en väldigt fin respons från våra proffskunder, vilket vi vill förmedla genom det nya reklamkonceptet. Anledningen till att våra proffskunder varit lojala mot XL-BYGG genom åren är våra företagare och medarbetarnas engagemang, kunskap och personliga bemötande. Vem som helst kan sälja virke och verktyg till rätt pris, men vi erbjuder mycket mer än så, säger Mischa Moszkowicz, marknadschef på XL-BYGG.

Precis som att hantverkarna känner en stolthet över sitt jobb och sina byggen, känner medarbetarna på XL-BYGG en stor stolthet i att få vara en del av projekten och bygglaget. Att stärka den interna stoltheten, lagkänslan och att öka kompetensnivån hos alla anställda, oavsett position, har varit ett internt arbete på XL-BYGG under flera år.

– Med konceptet vill vi också ge en dunk i ryggen till våra duktiga medarbetare runt om i landet. De gör ett riktigt hästjobb och det är deras attityd och kämpaglöd som gjort XL-BYGG till proffsens hemmaplan, menar Mischa Moszkowicz.

Reklamkonceptet Proffsens hemmaplan lanseras i mitten av oktober och pågår under hösten och vintern. Konceptet togs fram tillsammans med XL-BYGGs byrå, Falck & Co, i samproduktion med Filmfabrikör för produktion av film och Ljudproduktion som stod för radiospottarna. Reklamkonceptet kommer att visas i TV4, online och höras i RIX FM.

För ytterligare information, kontakta:

Mischa Moszkowicz, marknadschef XL-BYGG, mischa.moszkowicz@mestergruppen.se
Telefon +46 8 578 51 606.

Vi är en kedja av närmare 270 fristående bygghandlare över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST/Järnia ingår i koncernen Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.