XL-BYGG Mölndal

​XL-BYGG etablerar nytt i Mölndal

XL-BYGG:s delägare i Kungsbacka expanderar och öppnar upp en ny butik i Mölndal. Den nya anläggningen riktar sig till både proffs- och privatkunder med fokus på att finnas så nära kunden som möjligt.

På Baggåkersgatan 1 i Mölndal öppnade i måndags det 4000 kvadratmeter stora XL-BYGG Mölndal. Den nya butiken ger en ny möjlighet att komma närmre kunderna i Göteborgsområdet, och erbjuder även hemleverans till både proffs- och privatkunder.

– Våra ledord är ”På byggarnas villkor” och det är med den inställningen vi kommer att driva den nya butiken. Vi ser att det finns en enorm potential och efterfrågan i större Göteborg, det har vi bland annat sett i vår butik i Kungsbacka där försäljning ökade med 74 procent i mars, säger Håkan Osbeck, VD på XL-BYGG Kungsbacka och XL-BYGG Mölndal.

Öppettiderna kommer vara generösa och butiken tillhandahåller ett brett byggsortiment för att kunna tillgodose alla typer av kunder. Bland annat har XL-BYGG Mölndal även egen produktion av takstolar, ett eget legohyvleri och eget måleri.

Den nya butiken i Mölndal är en del av XL-BYGG:s expansiva etableringsplan för 2020, och det har tidigare rapporterats att det kommer att öppnas flera nya butiker under året.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jessica Larsson, 070-734 34 97, Informationsansvarig, XL-BYGG Sverige

Håkan Osbeck, 073-356 65 42, VD, XL-BYGG Kungsbacka