XL-BYGG planerar för nya krafttag i Tibro

XL-BYGG planerar för nya krafttag i Tibro

XL-BYGG i Tibro, som har varit verksamt sedan 2016 har tyvärr försatts i konkurs 2020-11-06. XL-BYGG arbetar med en ny lösning och kommer även i framtiden att ha fortsatt lokal närvaro i Tibro.

Idag består XL-BYGG av ett 60-tal fria handlare och entreprenörer som tillsammans är delägare i XL-BYGG. XL-BYGG har en unik ägarmodell och huvuduppdraget är att skapa mervärde för delägarna. Kedjan arbetar kontinuerligt och aktivt för att utveckla kunderbjudandet inom digital försäljning och i butik samt att utveckla service och tjänster för både hemmasnickare och proffs.

– Många av våra delägare har byggt upp livsverk och med stor passion drivit sin verksamhet från generation till generation. Vi har många goda exempel och inspirerande berättelser om hur våra delägare lyckas med sina verksamheter. Alla som har drivit eget bolag vet att det kan vara utmanande och att man ibland också måste fatta tuffa beslut, som till exempel att inte driva sin verksamhet vidare, vilket är fallet med XL-BYGG i Tibro, säger Carl Littlewood, kedjechef i XL-BYGG.

XL-BYGG för en dialog med flera parter och kommer inom kort att presentera en ny lösning på orten.

– Vi jobbar för att varumärket XL-BYGG ska finnas kvar. Vi har många kunder på orten som vill fortsätta handla av Sveriges största byggmaterialhandelskedja, avslutar Carl Littlewood.

Vi är en kedja av närmare 270 fristående bygghandlare över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST/Järnia ingår i koncernen Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.

Vi är en kedja som består av över 110 fristående anläggningar över hela landet. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST, Happy Homes och Colorama ingår i Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.