XL-Bygg sponsrar Svenska Handbollslandslaget (Bild: Bildbyrån)

XL-Bygg sponsrar Svenska Handbollslandslaget

XL-Bygg har tecknat ett nytt treårigt samarbetsavtal med Svenska Handbollslandslaget och fortsätter därmed vara branschexklusiv landslagspartner och officiell partner till dam- och herrlandslaget fram till 2023.

XL-Bygg kommer under avtalstiden fram till år 2023 vara sponsor till både Svenska Handbollslandslaget damer A och herrar A. Partnerskapet innebär bland annat att XL-Bygg kommer fortsätta exponeras på landslagsdräkter för damer och herrarnas landskapsmatcher. Förutom detta kommer XL-Bygg även se över hur de kan vara stöd för nya och unga handbollsdomare ute i landet.

Handbollslandslaget har redan öppnat 2021 starkt och Sverige tog under helgen en silvermedalj i herrarnas VM i Egypten.

– Vilka fantastiska handbollslandslag Sverige har på både dam- och herrsidan. Landslag med spelare där alla är härliga förebilder för både små som stora handbollsälskare. Vi på XL-Bygg gratulerar till den otroliga laginsats som ledde till VM silvret i Egypten och ser fram mot många framgångar för svensk handboll. Att fortsatt vara partner till svensk landslagshandboll är en ynnest och helt i linje med vad vi själva strävar efter, att vara branschens bästa lagspelare, säger Mischa Moszkowicz, Marknadschef XL-Bygg.

XL-Bygg har sedan 2014 haft ett partnerskap med Handbollslandslaget dam och herr, och har under åren funnit att Svenska Handbollslandslaget och XL-Bygg delar många gemensamma värderingar. Båda arbetar för ett bra lagspel med professionellt samarbete mellan alla parter.

– Vårt redan existerande partnerskap utökas nu inte bara med nya år, utan även med utökade insatser från XL-Bygg, där satsningen och stödet gällande ungdomsdomare är en ny del som jag personligen värdesätter högt, säger Stefan Lövgren, VD på Svenska Handbollslandslaget AB.

Handbollen har en period av mycket intressanta år framför sig, bland annat med VM i Sverige 2023 för både dam- och herrlandslaget.

För ytterligare information, var god kontakta:

Mischa Moszkowicz, Marknadschef XL-Bygg, Telefon: 070-658 27 87, E-pos: mischa.moszkowicz@mestergruppen.se

Stefan Lövgren, VD Handbollslandslaget, Telefon: 070 – 811 85 93, E-post:
stefan.lovgren@handboll.rf.se

Maria Frändegård, Kommunikationsansvarig på Mestergruppen, Telefon: +46 (0)70- 885 14 70, E-post: maria.frandegard@mestergruppen.se

Vi är en kedja av närmare 83 fristående butiker över hela landet. Tillsammans med våra kolleger i Norge och Danmark bildar vi Skandinaviens största profilerade bygghandlarkedja. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST och Järnia ingår i koncernen Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.

Vi är en kedja som består av över 110 fristående anläggningar över hela landet. Många av våra anläggningar har en över hundraårig historia med ursprung i de traditionella brädgårdarna. Därför bankar våra hjärtan extra starkt för trä och virke. XL-BYGG, BOLIST, Happy Homes och Colorama ingår i Mestergruppen Sverige AB och verkar under respektive namn.