Xledger söker nu en Digital marknadsförare

Det marknadsledande affärssystemet för projekt- och ekonomiintensiva verksamheter som erbjuds som en äkta webbaserad tjänst.

Xledger Group AS är en norsk privatägd koncern som startades 2001. Detta med målet att utveckla ett marknadsledande komplett affärssystem på SaaS plattform. Försäljningen startade aktivt under 2005 och affärssystemet Xledger har idag etablerats som lösning inom många branscher med huvudfokus på ekonomi och projekt. Idag driftas ca 9000 företag i tjänsten globalt.

Xledger Group AS har idag dotterbolag som säljer och levererar tjänsten i Sverige, Norge, UK och USA. Slutkunder finns även i andra länder.

Hos Xledger AB i Stockholm har vi idag team bestående av marknad, försäljning och konsultation.

Digital marknadsförare

Har du jobbat ett par år med digital marknadsföring och vill ta nästa steg din karriär?

Vi ska anställa en digital marknadsförare som kan omsätta strategier i modernt operativt marknadsarbete. I detta jobb arbetar du tätt ihop med ledningen och har ansvar för utarbetande och genomförandet av digitala marknadsaktiviteter samt intern och extern kommunikation. I din vardag ingår inbound marketing, conversion, content marketing, marketing automation och analytics. En viktig del är att vara med i processen att skapa nya leads till vår försäljningsavdelning. Självklart får du tillgång till moderna verktyg som stöd i ditt arbete. Du kommer även att samarbeta med marknadsavdelningarna i de andra dotterbolagen i koncernen.

Vi letar efter dig som har utbildning i Marketing och har jobbat ett par år med digital marknadsföring. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt god kunskap om digitala marknadsstrategier och hur man genomför dessa effektivt.

Som kollega trivs du med nya utmaningar och trivs med att arbeta i en dynamisk miljö med högt tempo. Du är positiv, bjuder på dig själv och bidrar till dina kollegors trivsel. Du hittar alltid bra och pragmatiska lösningar och har ett utvecklat sinne för affärer.

Sammanfattning av ditt kommande ansvar, att generera maximalt med nya affärsmöjligheter till vår försäljningsavdelning!

Vill du veta mer om detta spännande jobb, tveka inte att kontakta:

Marie Löfgren, marie.lofgren@xledger.se,

Skicka in din ansökan snarast, då intervjuer sker löpande. Senaste ansökningsdag 1 juni.