Xledger utökar säljorganisationen

XLEDGER AB förstärker säljorganisationen med Stefan Gustafsson för att möta den ökade efterfrågan på äkta webbaserade affärssystem. Han arbetade senast som Teamleader Direct Sales och Account Manager på ExOpen Systems AB. Där sålde han lösningar för Business Intelligence med inriktningen rapportering, Performance Management, koncernkonsolidering, budget och prognostisering för medelstora företag. Innan dess arbetade han inom retailbranschen i sex år som företagssäljare och butiksansvarig.

- Jag lockades av Xledger AB eftersom det är ett bolag på väg uppåt med nöjda kunder och drivna medarbetare, säger Stefan Gustafsson. Xledger tillfredsställer många av de behov jag tidigare tillgodosedde åt mina kunder genom implementering av Business Intelligence, vilket fungerade som ett komplement till deras befintliga affärssystem. Efter att ha sett stora behov av att komplettera affärssystemen kände jag att det skulle vara spännande att kunna erbjuda kunderna ett modernt affärssystem som inte kräver kringsystem. Xledger ger svar på många av de kritiska frågorna som uppkommer när ett företag bedriver sin verksamhet.

- Den ökade efterfrågan på webbaserade affärssystem har lett till en större kunskap om skillnaden mellan olika alternativ, säger Lars Lobelius, Sverigeansvarig för XLEDGER AB. Xledger är ett äkta webbaserat affärssystem, vilket innebär att det är skrivet från grunden för webben. Vi har haft 12 år på oss att vidareutveckla lösningen och bygga upp en nöjd kundbas. Xledger brukar dessutom kunna ersätta flera av kundernas system. Det attraherar säljare till att vilja arbeta för oss.

• funktionalitet i molnet
  • komplett affärssystem

Xledger är ett äkta webbaserat affärssystem för mindre och medelstora verksamheter. Företaget grundades av Jarle Sky, en av Agresso:s grundare, och har idag mer än 3700 företag i tjänsten. Vi har funnits i tio år på den norska marknaden och 2009 startade verksamheten i Sverige.