Fritidsvagnen X-Edition

Fritidsvagnen fyller 10 år och det firar företaget xmore AB, som ligger bakom varumärket, med en jubileumsmodell. X-Edition är namnet och är en variant av den populära NTL modellen som har levererats till kunder över hela landet i mer än 400 exemplar genom åren.

Fritidsvagnen fick en flygande start när man presenterade vagnen för 10 år sedan med tillvalet Skidsats som gjorde det möjligt att dra vagnen efter skotern eller ATV:n på vintern. "Ja det var fantastiskt vilken respons det blev när vi publicerade ett videoklipp där man kunde se hur vi drog vagnen efter en snöskoter. Vi blev kontaktade från Tyskland och Das Bild, Spanien, Italien, USA, mfl som ville veta mer om denna produkt" berättar Niclas Runberg på xmore AB

Den nya vagnen är precis som de tidigare väldigt kompakta och man slås av att den verkar större på insidan än på utsidan. Detta tack vare sin öppna planlösning med plats för 5 sittande runt bordet och när man bäddar ner den så får den en generös säng med måtten 193x185 cm. Det känns nästan overkligt att denna modell även innehåller en modern kasett toalett, 57 liters kombinerad kyl/frys av kompressormodell samt ett portabel spis med två plattor som man enkelt kan ta med sig ut utanför vagnen för att njuta av matlagningen i det fria. "Vi har valt att utrusta vagnen så generöst och innovativt vi kan och se till att den levererar mycket för pengarna till våra kunder" säger Philip Niva VD på xmore AB.

"När vi började fundera på en jubileumsmodell så ville vi göra något nytt och lite annorlunda i denna bransch, så vi började med att ta bort gasolsystemet från vagnen och bla ersätta värmesystemet med en Webasto dieselvärmare som också kan köras på det förnybara bränslet HVO100" säger Niclas Runberg på xmore AB.

Nya Fritidsvagnen X-Edition har precis som tidigare stora fördelar med sin storlek som gör att den får plats på en vanlig parkeringsficka och totalvikten som är 750 kg och gör att alla får dra med B-körkort och dessutom så är den skattebefriad.

Vagnen lanseras nu och finns i en begränsad upplaga

Rekommenderat pris för Fritidvagnen X-Edition är 198 900 kr