Ny firma WizcomTech LTD tar över Quicktionary översättningspennor

Quicktionary- De enda översättningspennorna som översätter och uttalar ord eller textrader direkt i pennan

Det börsnoterade företaget Wizcom Technologies som var noterat på den tyska börsen begärde sig i konkurs under våren 2012 och avregistrerades från börsen.
I väntan på en rekonstruktion eller nya ägare fortsatte verksamheten på sparlåga under en konkursförvaltare.

Nu har Wizcom Techchnologies blivit WizcomTech LTD och fått nya ägare som tagit över patent och övriga rättigheter, produkter med mera.
Man kommer att fortsätta utveckling, produktion och marknadsföring av Quicktionary översättningspennor.
Nu kan man i stället för att kocentrera sig på ”kvartalsekonomin” inta en mer långsiktig approach med fokus på att vara ledande inom området översättningspennor.

XnX Data AB fortsätter som distribuera Quicktionary-pennorna som WizcomTechs distributör i Sverige.
I avvaktan på att rekonstruktionen skulle bli klar, har vi på XnX Data AB medvetet legat lågt. Trots detta, har efterfrågan på Quicktionary översättningspennor fortsatt att öka.

När WizcomTech nu är i full gång med produktionen kommer XnX Data AB att intensifiera sin marknadsföring av de populära Quicktionary2-pennorna.

Dessutom kommer 3:e generationens översättningspennor Quicktionary TS att lanseras i Sverige under hösten.
I Quicktionary TS finns nya efterfrågade funktioner - bland annat en pekskärm där man enkelt kan knappa in ord manuellt.
Det underlättar att också slå upp ord som inte finns i tryckt form t ex när man bara undrar ”vad betyder just det ordet”. Sådana situationer kan uppstå i arbetet, vid studier och på semesterresan, när man behöver hitta betydelsen av ord i handskrivna meddelanden eller handskrivna menyer.

Quicktionary TS spelfunktioner för inlärning av främmande språk hanteras enkelt med pekskärmen.

För ytterligare nya funktioner se denna länk.

Vi ser Quicktionary TS som ett intressant alternativ för användare som har krav på funktioner utöver de som återfinns i Quicktionary2-serien.

För mer info kontakta:

XnX Data AB
Tel: 08-626 71 00 eller 070-557 20 20
E-post: info @xnxdata.se
www.xnxdata.se

Kalle Wannberg

• quicktionary
  • synomymer
  • text till tal
  • ordbok
  • översättningspenna
  • lexikon
  • studiehjälpmedel
  • språkpenna
  • wizcom
  • läspenna
  • skannerpenna

XnX Data - ett kreativt företag med innovativa datalösningar. Vår specialkompetens finns inom taligenkänning och röststyrning, dokumenthantering/OCR, webbenkäter,digitala pennor, översättningspennor och IT-säkerhet.

Relaterat innehåll

XnX Data AB introducerar Norstedts stora svenska ordbok till Quicktionary2 översättningspennor

XnX Data AB lanserar Norstedts stora svenska ordbok till Quicktionary2 översättningspennor. Ord och uttryck förklaras och uttalas på svenska – direkt i pennan. Kortet är tänkt för den som studerar svenska på högstadie-, gymnasie- eller högskolenivå samt andra som snabbt behöver höra uttalet av eller hitta betydelsen av svenska ord eller uttryck t ex dyslektiker och invandrare.

XnX Data AB distribuerar skanner- och översättningspennor från det taiwanesiska företaget PenPower Technology Ltd.

WorldPenScan och WorldPenScan Pro skannerpennor, omvandlar pappersbaserad text till redigeringsbar text i Mac- och Windowsdatorer och kan översätta. Den optiska teckenigenkänningen (OCR) klarar att känna igen mer än 190 språk. Pennorna använder sig av en rättstavningsfunktion för att förutsäga OCR-tolkningen samtidigt som den kompenserar om man råkar skanna lite snett.

Lexikon från Svenska till Arabiska/Persiska/Somaliska till Quicktionary2 översättningpennor

XnX Data AB lanserar nu ett nytt Wizcard lexikonkort till Quicktionary2 Premium och Premium Professional övesättningspennor. Det ger tillgång till Lexins ordböcker från svenska till arabiska, persiska (farsi), somaliska samt Lexins svensk-svenska ordbok. Dessa lexikon är avsedda för svenskundervisning av invandrare och hemspråksundervining eller för att snabbt hitta betydelsen av svensk ord.