Nya språk, ordböcker och text-till-tal till Quicktionary översättningspennor

Nya minneskort med svenskanpassade lexikon och ordböcker till Quicktionary översättningspennor lanseras av XnX Data AB, svensk distributör av Wizcom Technologies översättnings- och skanningpennor.

De två nya Wizcard-korten ger tillgång tillföljande lexikon:
Fransk-svenskt, spansk-svenskt, svensk-engelskt samt svensk-svenskt med svenska ord och uttryck samt engelskt och svenskt text-till-tal.

De nya lexikonen för Quicktionary2 Premium och Premium Professional gör att man på några ögonblick kan växla till önskat språkkort i pennan och därigenom utöka användbarheten.

Det första kortet innehåller följande lexikon: Engelsk-Svenskt, Svensk-Engelskt och Svensk-Svenskt.

Med detta kort får översättningspennan både engelsk och svensk text till tal.
Kortet är utmärkt när man läser svenska och engelska i grundskolan.
Dessutom är det ett bra hjälpmedel för invandrare som lär sig svenska.
Dessa lexikon är bra hjälpmedel för den som har dyslexi och/eller lässvårigheter.

På det andra kortet finns Engelsk-Svenskt, AHDC (American Heritage Dictionary) engelsk-engelskt, Fransk-Svenskt och Spansk-Svenskt lexikon.
Kortet är huvudsakligen tänkt för den som studerar franska, spanska, läser litteratur på dessa språk eller reser i fransk- eller spansktalande länder. Dessutom har de engelsk-svenska och engelsk-engelska lexikonen inkluderats eftersom engelskan är så allmänt förekommande.

Följande Quicktionary2-pennor och kombinationer finns nu.

• Quicktionary2 engelsk-svensk och engelsk-engelsk Heritage Dictionary – kan inte datoranslutas.
  • Quicktionary2 Premium engelsk-svensk och AHDC (American Heritage Dictionary) engelsk-engelsk – kan datoranslutas och laddas med ytterligare lexikon och kompletteras med utbytbara Wizcards.
  • Quicktionary2 Premium Professional engelsk-svensk och 9 st engelsk-engelska professionella ordlistor – kan datoranslutas och kompletteras med utbytbara Wizcards.

En översättningspenna är alltid snabbare än ett papperslexikon och lättare att ta med sig än en dator eller läsplatta. För pennan över en maskinskriven eller tryckt text så översätts texten omedelbart.

För mer information kontakta oss på: 08-626 71 00,  info@xnxdata.se eller se www.xnxdata.se

Hälsningar
XnX Data AB

Kalle Wannberg

• läshjälp
  • uttal
  • ocr-nr
  • spanska
  • franska
  • engelska
  • svenska för invandrare
  • lexikon
  • dyslexi
  • text-till-tal
  • studiehjälpmedel
  • språkträning
  • språk
  • översättning
  • sfi

XnX Data - ett kreativt företag med innovativa datalösningar för PC och Mac. Vår specialkompetens finns inom digitala pennor som översttnings-, skanning- och inläsningspennor, dokumenthantering/OCR, taligenkänning och röststyrning, webbenkäter, programutveckling och IT-säkerhet.

Relaterat innehåll

Lexikon från Svenska till Arabiska/Persiska/Somaliska till Quicktionary2 översättningpennor

XnX Data AB lanserar nu ett nytt Wizcard lexikonkort till Quicktionary2 Premium och Premium Professional övesättningspennor. Det ger tillgång till Lexins ordböcker från svenska till arabiska, persiska (farsi), somaliska samt Lexins svensk-svenska ordbok. Dessa lexikon är avsedda för svenskundervisning av invandrare och hemspråksundervining eller för att snabbt hitta betydelsen av svensk ord.

XnX Data AB introducerar Norstedts stora svenska ordbok till Quicktionary2 översättningspennor

XnX Data AB lanserar Norstedts stora svenska ordbok till Quicktionary2 översättningspennor. Ord och uttryck förklaras och uttalas på svenska – direkt i pennan. Kortet är tänkt för den som studerar svenska på högstadie-, gymnasie- eller högskolenivå samt andra som snabbt behöver höra uttalet av eller hitta betydelsen av svenska ord eller uttryck t ex dyslektiker och invandrare.

XnX Data AB lanserar nya språk till Quicktionary Översättningspennor

Nya språk ger ökade möjligheter för Quicktionary översättningspennor. Dra pennan över det ”okända ordet” som översätts omedelbart direkt i pennan där alternativa betydelser och synonymer visas. Olika språk som engelska, tyska, franska, spanska, ryska, polska, kinesiska, japanska, arabiska, somaliska, persiska (Farsi), italienska, svenska m m är språk som snabbt översätts, och förklaras.