Cecilia betalade sin USA resa med vinsten från VR tävling

Den 18e juni 2022 avgjordes YAY VRs första VR (Virtual Reality) tävling i Westfield Mall of Scandinavia, vinnaren blev tipsad av sin kompis som själv hamnade på andra plats i finalen där priset var 20 000:-

Tävlingen i det YAY VR exklusiva spelet Street Beat: 20 000:- som startade i slutet av april i år avslutades med en spännande final där dom fyra bästa spelarna från tävlingen möttes i YAY VRs själv-service VR kuber i Westfield Mall of Scandinavia.

När Tobias såg en annons för tävlingen på sociala medier bestämde han sig för att prova sina VR skills för att se ifall han kunde ta hem vinsten på 20 000:- Efter att ha gått med i tävlingen bjöd han in sin VR intresserade kompis Cecilia, ett val som innebar en stark konkurrens om vinstpengarna finalen men också gjorde så att både Tobias och Cecilia kunde byta tips med varandra under tävlingens gång och hamna högst upp på topplistan.

Inför finalen slutade vännerna diskutera strategi och bestämde sig för att fokusera på sina egna prestationer. Efter att dom båda tagit sig till final bestämdes det dom emellan att vinnaren av dom 20 000 kronorna skulle bjuda den andra på valfri middag som tack för en god match. Finalen var tight men slutade med att Cecilia tog hem förstaplatsen med ett nytt poängrekord på 26 265 poäng, Tobias kan ha ångrat att han bjöd in Cecilia men fick i alla fall äran att bli näst bäst i YAY VRs första tävling och förhoppningsvis en riktigt god middag.

Vi frågade vad pengarna skulle gå till?

“En resa till USA, så vinsten betalar av det mesta faktiskt. Jätteskönt!” – Cecilia

Detta är bara början och förutom fler spännande tävlingar och utmaningar så öppnar även två nya YAY VR kuber i Täby centrum till hösten 2022.

YAY VR är en helt självbetjänande spelarkad i miniformat för VR (virtual reality) som skapar obegränsade möjligheter till vilka upplevelser användaren vill ta del av, t.ex. utforska resmål, testa tjänster och produkter, uppleva spel på ett nytt sätt eller som en portal in till metaverse. Kubens storlek gör den enkel att placera ut i t.ex. köpcentrum där upplevelsen nu blir mer lättillgänglig och kostnadseffektiv än tidigare.