Mountainbike i Cappadocia

Ja men ni läste rätt! En cykelresa med Xtravel. Vi dammar av vår gamla mountainbike och tillsammans med ApolloSports och den eviga pedaltramparen Calle Friberg så har vi styrt upp vårens MTB setup.

I turkiska Kappadokien skapade moder jord tillsammans med urmänniskan singeltracks i helt sjukt fräsiga miljöer som mer påminner om en science fiction film än en mtb led.

Hur ser upplägget ut då?
4 april 2018 dammar vi av den första av tre resor!
Vi cyklar i tre dagar (typ klassiska kontorstider 09:00-17:00) och täcker in de allra bästa stigarna. Hittar ni en favorit kör vi den igen. Självklart har vi med oss en lokal guide samt en shuttlebuss med specialbyggd trailer för att vi skall hinna cykla så mycket som möjligt nerför och så lite som möjligt uppför. Viss klättring förekommer men fokus är på stigcykling. Långa sköna åk, vissa med mer tekniska partier. Och som sagt så följer cykelgurun Calle Friberg med som mentor/guide/däckspumpare!

Att ta med egen cykel rekommenderas starkt! Gärna heldämpat och dropper post (höj/sänkbar sadel) gör åkningen en aning skönare.
Cykeltransport ingår så ingen anledning att snåla på bagaget. Önskar du hyra cykel finns endast hardtails på plats. Det funkar givetvis men inte optimalt.En magisk MTB-resa med stigcykling i världsklass helt enkelt!

Sladda in här för att läsa mer eller boka er plats!